خبر های جدید

حمایت اردوغان از بازگشت احتمالی عبدالله گل به حزب حاکم ترکیه

حمایت اردوغان از بازگشت احتمالی عبدالله گل به حزب حاکم ترکیه

رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد، اگر رییس جمهور سابق این کشور نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات پارلمانی قریب الوقوع اعلام کند، بسیار مناسب و مسرت بخش خواهد بود.رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در پاسخ به سوالی مربوط به نامزدی احتمالی عبدالله گل، رییس جمهور سابق این کشور گفت: معتقدم چنین تصمیمی از سوی  عبدالله گل مناسب و مسرت بخش خواهد بود.

وی افزود: تصمیم درباره مساله نامزدی در انتخابات پارلمانی هفت ژوین سال جاری میلادی به اختیار شخص عبدالله گل است.عبدالله گل پیشتر اشاره کرده بود، ممکن است به جنبش سیاسی که به آغاز آن کمک کرده است، بازگردد.

بولنت آرینچ، معاون نخست وزیر ترکیه که یکی از بنیانگذاران حزب حاکم عدالت و توسعه است گفت، اظهارات اردوغان نور امیدی است.وی افزود: دعوت از عبدالله گل برای بازگشت به حزب حاکم بسیار معقولانه است. من بسیار دوست دارم شاهد بازگشت او در نقش رییس پارلمان باشم.

منابع آگاه گفتند، یکی از اعضای ارشد حزب حاکم عدالت و توسعه اخیرا از اردوغان خواست تا عبدالله گل را در خصوص بازگشت به این حزب متقاعد کند اما در آن موقع اردوغان هیچ واکنش مثبت یا منفی از خود نشان نداده بود.

منابع افزودند، اردوغان و گل که هر دو از بنیانگذاران این حزب هستند در جریان تماس تلفنی اخیر نشستی را تعیین کردند اما گل پیش از وارد عمل شدن انتظار دریافت دعوت نامه رسمی را از سوی احمد داوود اوغلو، نخست وزیر و رهبر حزب حاکم دارد.

این در حالی است که بشیر آتالای، سخنگوی حزب حاکم در فوریه سال جاری میلادی شایعات درباره بازگشت عبدالله گل به رهبری حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی قریب الوقوع را رد کرده بود.

اعضای حزب حاکم که خواستار بازگشت گل به این حزب هستند، گفتند: عبدالله گل می‌تواند همانند یک فرد خردمند عمل کند و بین گذشته و آینده این حزب ارتباط برقرار کند. او همچنین می‌تواند در مذاکرات کنونی برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز در مذاکرات کنونی برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز در خصوص مساله کردها مشارکت کرده و در اختلاف نظرها میان اردوغان و داوود اوغلو میانجی‌گری کند.

http://shafaqna.com/persian/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا