خبر های جدید

العربیه: حوثیها وعبدالله صالح تلاش می کنند در یمن جنگی فراگیر ایجاد کنند

العربیه: حوثیها وعبدالله صالح تلاش می کنند در یمن جنگی فراگیر ایجاد کنند

شبکه العربیه ادعا کرد گروه الحوثی و علی عبدالله صالح تلاش می کنند در این کشور جنگی تمام عیار ایجاد کنند.به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه واکنشهای عربی و بین المللی در محکومیت حملات به دو مسجد درصنعا که منجر به کشته شدن بیش از ۱۴۰ تن شد ؛ همچنان ادامه دارد.
نبیل سالم گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت: بحران در یمن به مانند توپی در کشور یمن از مکانی به مکان دیگر منتقل می شود و با خود مرگ و ویرانی را از جائی به جای دیگر از صنعا تا عدن منتقل می کند.با انفجارهای صنعا و حملات هوائی به عدن و خصوصا کاخ ریاست جمهوری در این شهر و فرودگاه آن ، به نظر می رسد یمن در بدترین شرایط خود قرار دارد. احزابی که در نشست های مشترک حضور دارند اقدامات تروریستی وحشیانه علیه نمازگزاران در دو مسجد بدر و الحشوش در صنعا و مسجد الهادی در استان صعده را محکوم کرده اند.

این احزاب حملات تروریستی را فجیع دانسته و گفته اند با هیچ معیار دینی و انسانی تطابق ندارد. از سوی دیگر دبیرکل سازمان ملل متحد حوادث اخیر در یمن را به شدت محکوم کرده است.فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل از طرف های مختلف در بحران یمن خواست فوراً دست از هرگونه اقدام خصمانه بردارند و تا حد امکان خویشتنداری به خرج دهند.
واشنگتن نیز حملات تروریستی در یمن را محکوم کرده است. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در موضع گیری فوری اعلام کرد نمی تواند ادعای گروه تندروی داعش را مبنی بر این که عاملان انتحاری مهاجم به مساجد در یمن عضو این گروه بوده اند تائید کند.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز خواستار توقف تبلیغ خشونت و توقف نابودی حکومت منصور هادی شد.وی به تلاش گروه الحوثی برای تحت کنترل گرفتن امور در یمن اشاره داشت.از سوی دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای حمله هوائی به کاخ ریاست جمهوری در عدن و فرودگاه این شهر را به شدت محکوم و تاکید کرد منصور هادی رئیس جمهوری قانونی یمن است. شورای امنیت از طرف های مختلف در یمن خواست جنگ را متوقف کنند و در مذاکرات تحت نظر سازمان ملل متحد با حسن نیت شرکت کنند.

عادل الیافعی دیگر گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: نیروهای ویژه امنیتی یمن که به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق و متحد او گروه الحوثی وابسته اند پس از شکست سختی که در جنوب و کل یمن متحمل شده اند در اقدامی مذبوحانه برای دومین بار به عدن حمله کردند. یگان های ضدهوائی عدن به سمت هواپیماهای تحت امر گروه الحوثی آتش گشودند و آنها را وادار به فرار کردند.

در المکلا نیز بدرباسلما وزیر حمل و نقل دولت تکنوکرات (مستعفی) از وجود طرح های محرمانه برای تصرف حضرموت توسط گروه الحوثی و علی عبدالله صالح خبر داد. باسلما گفت دهها فرد مسلح قبیله ای و نظامیان طرفدار الحوثی (انصارالله) و نظام علیه عبدالله صالح توانسته اند به مناطق مختلف حضرموت نفوذ کنند تا این طرح را به اجرا بگذارند. از سوی دیگر منابع رسانه ای می گویند بیش از ۱۵ دستگاه نفر بر از پایگاه نیروهای ویژه در استان ذمار به سمت استان تعز به حرت در آمده اند تا این شهر را تصرف کنند. منابع آگاه می گویند چهار گردان از نیروهای وفادار به علی عبدالله صالح و شبه نظامیان الحوثی با همین هدف از صنعا به تعز رفته اند. کارشناسان می گویند الحوثی و عبدالله صالح تلاش می کنند در این کشور جنگی فراگیر ایجاد کنند.

در شهر الحدیده که تحت کنترل گروه الحوثی است یک کشتی ایرانی ۱۸۵ تن ادوات نظامی تخلیه کرده است. در روزهای گذشته چندین کشتی ایرانی درحال تخلیه محموله های خود که تجهیزات نظامی بوده است در اسکله این شهر مشاهده شده اند. این محموله ها به صنعا انتقال یافته است.

منبع: العربیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا