خبر های جدید

مصر خطوط برق نوار غزه را قطع کرد

مصر خطوط برق نوار غزه را قطع کرد

مسئولین شرکت مصری روز پنج شنبه اعلام کردند، خطوط برقی که الکتریسته بخش‌های جنوبی نوار غزه را تامین می‌کردند به مدت نامعلومی قطع می شود و از صبح جمعه خطوط تولید کننده برق در شهر رفا قطع شد. به این ترتیب با توجه به کمبود برق که پیش از این در مناطق تحت محاصره نوار غزه  وجود داشته، مسئله می‌تواند مشکلات انرژی زیادی برای فلسطینیان این منطقه ایجاد کند.

در پی محاصره نواره غزه توسط صهیونیست‌ها، نیروگاه برق غزه دچار کمبود‌های زیادی بوده و به مدت‌ چندین سال از ظرفیت کامل این نیروگاه استفاده نشده است. ساکنان نوار غزه همچنین از کمبود گاز نیز رنج می‌برند و نبود برق و گاز کافی برای گرم کردن و آشپزی از مشکلات مردم مظلوم این ناحیه است و محصولات غذایی که اجازه ورود به این نواحی را دارند برای برطرف کردن نیاز مردم کافی نیستند.

از عوارض تهاجم ۵۰ روزه اسرائیل به نوار غزه در سال ۲۰۱۴، حمله به زیرساخت‌های محلی بود که از جمله این حملات هدف قرار دادن نیروگاه برق غزه و از کار انداختن تجهیزات این نیروگاه بود.

سازمان ملل در ماه سپتامبر هشدار داده بود که نوار غزه در پی جنگ ویرانگر و یک دهه محاصره نیروهای اسرائیلی، در پنج سال آینده به مکانی غیرقابل سکونت تبدیل خواهد شد.

منبع: حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا