مقالات ارسالیمهارتهای زندگی

۵نصیحت انیشتین برای نابغه شدن

۵نصیحت انیشتین برای نابغه شدن

آلبرت انیشتین نابغه قرن بیستم دنیا برای موفقیت افراد و تبدیل شدن به یک نابغه نصایحی از خود به جا گذاشته که نه تنها در قرن گذشته بلکه برای مردم قرن بیست و یکم و احتمالا قرن های آینده هم کاربرد دارد. آلبرت انیشتین دانشمند برجسته فیزیک جهان ۵ توصیه برای تبدیل شدن به فردی موفق و نابغه ارائه کرده و از مداومت ، کنجکاوی ، کاردانی و کارشناسی ، یادگیری اصول و شیرفهم کردن به عنوان کلید های کسب موفقیت و تبدیل فرد به نابغه یاد کرده است.

۱ – مداومت : نَه تنها افراد باهوش برای کسب موفقیت در امور مختلف زندگی باید به اصل مداومت پایبند باشند بلکه افراد عادی نیز با رعایت این اصل می توانند به افرادی موفق و نابغه تبدیل شوند.

۲ – کنجکاوی : کنجکاوی یکی از نصیحت های مهم انیشتین برای دستیابی فرد به موفقیت است و این دانشمند یک بار گفت که هیچ استعداد خاصی  بجز حس کنجکاوی دائم ندارد و با کنجکاوی توانست اطلاعات زیادی به دست بیاورد.

۳ – کاردانی و کارشناسی : کاردانی و کارشناسی نتیجه طبیعی دانش و آگاهی است. انیشتین می گوید ” یادگرفتن مطالب جدید و دستیابی به ناشناخته ها تو را در آینده نزدیک به کاردان و کارشناس رشته خودت تبدیل می کند”

۴ – یادگیری اصول پیش از هر چیز : انیشتین توصیه می کند که اگر خواهان موفقیت در هر کاری هستی ، باید ابتدا اصول آن کار را یاد بگیری.

۵ – شیرفهم کردن : انیشتین می گوید که اگر بتوانی طرح و اندیشه خود را به کودکی ۵ ساله بفهمانی ، فرد موفقی هستی در غیر اینصورت خودت نیز طرح و اندیشه ات را نفهمیده ای.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا