خبر های جدید

طارق سویدان از جوانان اخوان خواست خویشتن داری خود را حفظ کنند.

طارق سویدان از جوانان اخوان خواست خویشتن داری خود را حفظ کنند.

دکتر طارق سویدان اندیشمند کویتی  در تعلیقی بر احکام صادره در حق تعدادی از رهبران اخوان در مصر در صفحه ی فیسبوک خود نوشت: از جوانان اخوان المسلمین می خواهم که علی رغم صدور احکام ظالمانه اعدام در حق رهبران اخوان ،حکیمانه با موضوع برخورد کرده، خویشتن داری خود را حفظ کنند و از هر نوع خشونتی خودداری کنند.

در صدر لیست رهبرانی که به اعدام محکوم شده اند، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین قرار دارد.

سویدان می افزاید: از عقلای حکومتهای عربی می خواهم تا با تحت فشارقرار دادن حکومت کودتاگر مصر این کشور را از افتادن در ورطه ی فتنه و نزاعهای  داخلی نجات دهند….این اندازه از مصیبت و بلای کودتا و تروریسم موجود در مصر برای این کشور کافی است …

وی سخنانش را با این گفته خاتمه می دهد : آیا عاقلی در میان شما نیست؟

دادگاهی در مصر حکم اعدام رهبر اخوان المسلمین و ۱۳ تن دیگر را در قضیه ی موسوم به اتاق عملیات رابعه صادر کرده است.همچنین این دادگاه برای ۳۷ نفر دیگر از جمله محمد سلطان فرزند دکتر صلاح سلطان حکم حبس ابد صادر کرده است.

صدور احکام اعدام در حق ۱۴ تن از رهبران اخوان المسلمین بعد از تأیید مفتی کشور انجام شده است که در این بین دو نفر به صورت غیابی محاکمه شده اند.این دادگاه در جلسه ی گذشته مقرر کرد که پرونده ی این افراد را برای اعلام نظر در مورد اعدام به مفتی تحویل دهد.

علاوه بر رهبر اخوان افراد زیر نیز محکوم به اعدام شده اند.

حسام أبو بکر،مصطفى الغنیمی ،سعد الحسینی (استاندار سابق) ،ولید شلبی ،صلاح سلطان ،عمر حسن مالک ،محمد المحمدی السروجی ،فتحی شها۴۱۶۰۹_۰-۷۰۰×۴۲۰ب الدین ،صلاح نعمان مبارک ،محمود البربری وعبد الرحیم محمد.محمود غزلان و سعد عماره نیز به صورت غیابی به اعدام محکوم شده اند.

این دادگاه همچنین در این موضوع برای ۳۷ نفر حکم حبس ابد صادر کرد که در بین آنها محمد صلاح سلطان نیز قرار دارد.وی ماههاست دست به اعتصاب غذا زده و حالت جسمانی مناسبی ندارد.وی فرزند دکتر صلاح سلطان یکی از رهبران معروف اخوان المسلمین است.

لینک منبع عربی : اسلامیون
منبع: تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا