خبر های جدید

راشد الغنوشی : بی‌توجهی تکفیری‌ها به تأکیدات قرآن بر عدم اجبار در پذیرش دین

راشد الغنوشی : بی‌توجهی تکفیری‌ها به تأکیدات قرآن بر عدم اجبار در پذیرش دین

شیخ راشد الغنوشی، رهبر جنبش نهضت اسلامی تونس گفت: تکفیری‌ها، تأکیدات آیات قرآن در زمینه اندرز و موعظه نیکو، عدم اجبار در پذیرش دین و رحمانیت اسلام را نادیده می‌گیرند.راشد الغنوشی با صدور بیانیه‌ای در سایت رسمی خود با اشاره به این که تکفیری‌ها اسلام را دین کشتار و تحمیل فکر با زور و قدرت می‌دانند، گفت: جوانان تکفیری، اسلام را بر مبنای این که دین قتل و کشتار و تحمیل فکر و اندیشه با اتکای به زور و قدرت است، آموخته‌اند.

وی افزود: تکفیری‌ها آیات قرآن کریم که مردم را به دوری از خشونت، رحمانیت و اندرز و موعظه نیکو دعوت می‌کند را نادیده می‌گیرند و نسبت به این آیات بی‌توجه هستند.راشد الغنوشی تصریح کرد: مگر نه این است که قرآن کریم در آیه ۲۵۶ سوره بقره می‌فرماید: «لا إکراه فى الدین»(در دین هیچ اجبارى نیست).
رهبر جنبش نهضت اسلامی تونس در ادامه برخی از آیات قرآن کریم که دعوت به حکمت و اندرز نیکو می‌کند را ذکر و گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید: «ادعُ إلى سبیل ربک بالحکمه والموعظه الحسنه»(با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن) (سوره النحل، آیه ۱۲۵)، «لکم دینکم ولى دین»: دین شما براى خودتان و دین من براى خودم (سوره الکافرون، آیه ۶).

راشد الغنوشی در ادامه آورده است: تکفیری‌ها این آیات قرآن را نادیده انگاشته و از این دین رحمانی، تصویری نادرست ارائه می‌کنند. وی افزود: راه مقابله با انحرافات این گروه‌ها، خالی‌کردن برنامه‌ها از تعالیم و آموزه‌های دینی نیست، بلکه باید این انحرافات را با معرفی صحیح و درست دین تصحیح نمود.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا