خبر های جدید

عذرخواهی رهبر سابق گروه اسلام‌ستیز پگیدا از مسلمانان

عذرخواهی رهبر سابق گروه اسلام‌ستیز پگیدا از مسلمانان

«کاترین ارتل»، رهبر سابق گروه پگیدا در آلمان که برگزارکننده تظاهرات‌های اسلام‌‌ستیزانه در این کشور است، از مسلمانان عذرخواهی کرد. ارتل، رهبر سابق جنبش پگیدا که مورد حمایت راستگرایان افراطی است، در یک پیام ویدئویی از مسلمانان به خاطر ترویج نفرت علیه آنان در سراسر اروپا عذرخواهی کرد.

ارتل در پیام خود گفت: «من می‌خواهم از همه مهاجران و همه مسلمانانی که در صلح و آرامش در آلمان زندگی می‌کنند و به فرهنگ و قوانین ما احترام می‌گذارند عذرخواهی کنم». وی افزود: کسانیکه همچنان حامی پگیدا هستند، باید بدانند که در حال دفاع از مسئله اشتباهی هستند.

وی تصریح کرد: «من خود را تا حدی مسئول می‌دانم و می‌خواهم عذرخواهی کنم و تنها کاری که از دستم بر می‌آید این است که کمک کنم تا تنش‌ها حل شود». ارتل همچنین گفت: پیش از انتقاد از دیگران ابتدا باید در مورد عملکرد خود فکر کنیم.

وی همچنین رسانه‌ها را به خاطر هدف قرار دادن مسلمانان و دینشان محکوم کرد.سخنان ارتل در حمایت از صلح و عذرخواهی از مسلمانان سبب تعجب حامیان او شد.

جنبش اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی کردن اروپا موسوم به پگیدا سال ۲۰۱۴ در شهر درسدن آلمان شکل گرفت که ارتل ابتدا سخنگو و سپس رئیس آن شد.این جنبش در ابتدا توانست حامیانی برای خود جذب کند و به شهرهای سراسر آلمان و به برخی شهرهای اروپایی گسترش یابد اما به تدریج با کاهش حامیان و کناره‌گیری اعضا مواجه شد به طوریکه در تظاهرات‌های اخیر تعداد مخالفان آن‌ها بسیار بیشتر از حامیان آن‌ها بوده است.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا