خبر های جدید

درگذشت یکی از رهبران اخوان المسلمین در زندان مصر

درگذشت یکی از رهبران اخوان المسلمین در زندان مصر

یکی از رهبران برجسته جماعت اخوان المسلمین که در رابطه با چند پرونده زندانی بود، پس از انتقال به بیمارستان به دلیل وخامت حالش درگذشت. «محمد ابوهریره» عضو هیأت دفاع از متهمان جماعت اخوان المسلمین گفت که وضعیت جسمانی فرید اسماعیل از دو ماه پیش وخیم شده بود و از ناراحتی شدید کبد رنج می‌برد و ۴۸ ساعت قبل از فوت به بیمارستان منتقل شد و روز گذشته از دنیا رفت.

در حالی که یک منبع امنیتی مصر منکر هرگونه کوتاهی در درمان فرید اسماعیل شد اما ابوهریره گفت که فوت فرید اسماعیل در نتیجه عدم رسیدگی به بیماری وی در زندان و ممانعت از تغذیه و داروی وی بوده است و همچنین ماده ۳۶ قانون زندان‌ها که مربوط به آزادی زندانیان در صورت وخیم بودن حالشان است در مورد اسماعیل اجرا نشد.

از سوی دیگر وزارت کشور مصر شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرید اسماعیل عبد الحلیم خلیل ۵۸ ساله در بیمارستان المنیل در اثر ابتلا به بیماری حاد کبد و التهاب ویروس (C) در گذشت.

در این بیانیه آمده است که فرید اسماعیل در چندین پرونده مربوط به حوادث خشونت بار به خصوص در مرکز پلیس شهر الزقازیق به ۷ سال حبس محکوم بوده است.

فرید اسماعیل ۵۸ ساله منصب عضو دفتر اجرایی حزب آزادی و عدالت (منحله) شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین را بر عهده داشت و از جمله چهره‌های اخوان المسلمین در اوایل انقلاب ۲۵ ژانویه بود که همواره در میدان التحریر حضور داشت.

وی در گذشته همچنین نماینده پارلمان بود و پس از عزل محمد مرسی رئیس جمهور منتسب به اخوان المسلمین، بنا به اتهامات مرتبط با حوادث خشونت بار در سپتامبر سال ۲۰۱۳ دستگیر شد.

در همین رابطه «محمد منتصر» سخنگوی جماعت اخوان المسلمین طی اظهاراتی در سایت فیس بوک ، فرید اسماعیل را شهید معرفی کرد و افزود که اخوان المسلمین تاکید می‌کند قصاص خون مجاهد فرید اسماعیل امانتی بر گردن همه اعضای این جماعت و انقلابیون است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا