خبر های جدید

شهردار فرانسوی: اسلام را ممنوع کنید، مسلمانان را اخراج!

شهردار فرانسوی: اسلام را ممنوع کنید، مسلمانان را اخراج!

شهردار فرانسوی بازمانده از حزب نیکولا سارکوزی به جای اخراج مسلمانان این کشور، خود از عضویت در حزبش معلق شد. رابرت کاردون شهردار شهر ونله عضو حزب UMP فرانسه پس از اظهارات اسلام هراسانه اش در مورد لزوم ممنوعیت دین اسلام در این کشور وهمچنین اخراج همه مسلمانان از فرانسه، از عضویت در این حزب محروم شد.کاردون شهردار شهر جنوبی ونله در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر گفته بود دین اسلام می بایست در فرانسه ممنوع اعلام شود.

کاردون گفته بود تمام مسلمانان فرانسه باید تا سال ۲۰۲۷ از کشور اخراج شوندو دین اسلام نیز تا آن زمان باید در فرانسه ممنوع اعلام شود. سارکوزی که گفته می شود خود را برای حضور دوباره در عرصه قدرت سیاسی تا سال ۲۰۲۷ آماده می کند بلافاصله از اظهارات این عضو حزب UMP تبری جست. سارکوزی در واکنش به اظهارات این شهردار گفته بود من چنین اظهاراتی را محکوم می کنم.

سخنان کاردون با واکنش کاربران توییتر نیز مواجه شد به طوریکه بسیاری از آنان از وی خواستند به جای اخراج مسلمانان از کشور به فکر نابودی فساد و جهالت در فرانسه باشد.

ابتدا گمان می رفت صفحه کاردون و اظهارات وی هک شده باشد اما او خود سخنان ضداسلامی خود را تائید و به خود منتسب نمود. وی حتی در مصاحبه با نشریه مطرح لوموند نیز بر اخراج مسلمانان از فرانسه تاکید کرده بود. کاردون به لوموند گفته مسلمانان باید در کشورهایی که از آن آمده اند به انجام مناسک عبادی خود بپردازند نه در فرانسه.

فرانسه یکی از بدترین آمارها در مورد حملات اسلام هراسانه و نژادپرستانه به مسلمانان در اروپا را به نام خود ثبت کرده است.

منبع: راشاتودی

ترجمه: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا