خبر های جدید

به دنبال پایان رای گیری در ترکیه چه خواهد شد؟

به دنبال پایان رای گیری در ترکیه چه خواهد شد؟

به دنبال اتمام امور رای گیری برای انتخاب اعضای دوره جدید پارلمان چشم ها به شورای عالی انتخاباتی دوخته خواهد شد. این شورا ظرف یک هفته نتایج غیر رسمی۲۵ امین دور انتخابات پارلمان ترکیه را اعلام خواهد کرد. نمایندگان اتنخاب شده ابتدا مجوز خود را دریافت کرده و برای ثبت به مجلس مراجعه خواهند کرد.

مجمع عمومی مجلس ملی کبیر ترکیه که در ۷ آوریل وارد تعطیلات شد، پنج روز پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات از سوی شورای عالی انتخاباتی تشکیل جلسه خواهد داد. در اولین جلسه از سال جدید قانونگذاری مسن ترین نماینده ریاست مجلس را بر عهده خواهد داشت.

ابتدا مراسم تحلیف برگزار شده و نمایندگان ادای سوگند خواهند کرد. به دنبال این مراسم نمایندگان برای انتخاب رئیس مجلس آغاز بکار خواهند کرد. نامزدهای ریاست مجلس از بین اعضای مجلس و ظرف ۵ روز به دیوان ریاست معرفی خواهند شد.

انتخاب ریاست مجلس باید تا ۵ روز پس از معلوم شدن لیست نامزدها به اتمام برسد.

رئیس جمهور به دنبال مراسم تحلیف رهبر حزبی که بیشترین رای را کسب کرده و یا یک نماینده را به تشکیل کابینه دولت ظرف ۴۵ روز آتی موظف خواهد کرد. به دنبال تشکیل کابینه، برنامه شورای وزرا، از تاریخ تاسیس تا حداکثر یک هفته از سوی نخست وزیر و یا یکی از وزرا در مجلس ملی کبیر ترکیه قرائت خواهد شد.

دو روز پس از قرائت برنامه شورای وزرا در مجلس، این برنامه به مذاکره گذاشته خواهد شد. یک روز پس از این مذاکرات نیز برای گرفتن رای اعتماد مراجعه خواهد شد. به دنبال برگزاری انتخابات برای رای اعتماد ۶۳ امین دولت کار خود را رسما آغاز خواهد کرد.

منبع: تی آر تی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا