خبر های جدید

مخالفت ترکیه با مداخله نظامی در عین العرب

نخست وزیر ترکیه مخالفت خود را با پیشنهاد تصویب طرح دخالت نظامی در عین العرب(کوبانی) در مجلس اعلام کرد.
احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه امروز جمعه پیشنهاد کمال قلچداراوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق را برای تصویب طرح دخالت نظامی در عین العرب(کوبانی) در مجلس رد کرد.

نخست وزیر ترکیه ضمن مضحک خواندن پیشنهاد قلچداراوغلو گفت اگر داعش فردا به یک روستا، شهرستان و یا شهر دیگری حمله کرد آیا باید برای هر کدام از اینها مجوزی جداگانه کسب کنیم؟ قلچداراوغلو بهتر است که به جای شکایت کردن از آنکارا در کنار توطئه گران علیه دولت قرار نگیرد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که قلچداراوغلو شب گذشته بر لزوم تصویب طرح مداخله نظامی محدود در کوبانی برای مبارزه با داعش به جای اعطای مجوز یک ساله اختیار مداخله نظامی ترکیه در سوریه و عراق تاکید کرد و گفت ارتش ترکیه بعد از سرکوب داعش در این منطقه به ترکیه باز می گردد.

قلچداراوغلو همچنین خواست تا پارلمان ترکیه مصوبه اجازه حضور سربازان خارجی در خاک ترکیه را لغو کند و به جای آن به دولت اجازه دهد تا برای عملیات هوایی ائتلاف علیه داعش در سوریه همکاری های لازم را انجام دهد.

اظهارات احمد داوود اوغلو درحالیست که چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که ایالات متحده خواهان دسترسی به پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه در نزدیکی مرز سوریه برای استقرار هواپیماهای مختلف و موافقت با کمک آنکارا برای آموزش و تجهیز جنگجویان مخالف دولت سوریه است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا