خبر های جدید

گردهمایی پیروان ادیان در کانادا برای شناخت اسلام

گردهمایی پیروان ادیان در کانادا برای شناخت اسلام

مسلمانان و مسیحیان شهر «کلونا» در استان «بریتیش کلومبیا»ی کانادا در کلیسای «وست‌بنک» گردهم آمدند تا بی‌اعتمادی و احساسات منفی در مورد اسلام را از بین ببرند.کتی هاگمن، کشیش کلیسای وست‌بنک گفت: ما تقریباً هیچ چیز در مورد اسلام نمی‌دانیم.

وی افزود: برای ما مهم است که درک بهتری پیدا کنیم تا به دوستان و دیگر اعضای جامعه نیز اطلاعات درستی در مورد اسلام بدهیم.این گردهمایی بین ادیان با هدف پر کردن شکاف‌ها میان پیروان دو دین اسلام و مسیحیت و از بین بردن احساسات منفی و مخربی که در فضای مجازی علیه جامعه مسلمانان کانادا ترویج داده می‌شود، برگزار شد.

هاگمن گفت: به نظر می‌رسد که یک جنبش سازماندهی‌ شده با استفاده ایمیل و فیسبوک علیه اسلام شکل گرفته است.وی عنوان کرد: این جنبش احتمالاً از سوی فاشیست‌ها و برتری‌طلبانی مدیریت می‌شود که تمایل دارند، جبهه راست افراط‌گرای مسیحی باشند؛ بسیار مهم است که جلوی آن را بگیریم.

حمید بات، یکی از رهبران مسلمانان بریتیش کلمبیا در این دیدار در مورد عدم ارتباط حملات تروریستی با دین مبین اسلام سخن گفت.وی عنوان کرد: اگر فردی که نام اسلامی دارد، کار احمقانه‌ای را انجام دهد، حماقت او نشان‌دهنده ماهیت دین اسلام نیست.

در پایان این برنامه، مسجد کلونا نیز از حاضران دعوت کرد که ۲۴ اسفند به این مسجد بروند و در کنار یکدیگر باشند و به بحث و گفت‌وگو بپردازند.مسلمانان حدود ۳ درصد جمعیت ۳۵ میلیونی کانادا را تشکیل می‌دهند و اسلام پس از مسیحیت بیشترین پیروان را در این کشور دارد.

http://shafaqna.com/persian/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا