خبر های جدید

بیانات اردوغان در مورد کوبانی

بیانات اردوغان در مورد کوبانی

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه حملات سازمان تروریستی داعش بر علیه غیر نظامیان در کوبانی را با لحنی شدید مورد انتقاد قرار داد.  اردوغان طی سخنانی در ضیافت افطار انجمن صاحبان کار شیران آناطولی در استانبول اعلام داشت این حمله را که در آن غیر نظامیان را مورد هدف قرار داده است، بشدت تلعین می کنیم.

رجب طیب اردوغان ضمن اشاره به اینکه ترکیه تاکنون درهای خود را بر روی هیچ کسی نبسته است خواه افرادی که به کمک نیاز دارند و خواه کسانی که ترکیه را بعنوان یک بندر امن مشاهده می کنند. اعلام داشت : در پی حمله داعش به کوبانی نیز نزدیک به ۱۳۰ شهروند مجروح سوری با انتقال به ترکیه در بیمارستانها تحت مداوا قرار گرفت.

رئیس جمهوری ترکیه به حوادث واقع در کوبانی و ادعاهایی که بعد از آن مطرح گردید، واکنش نشان داده و گفت کسی حق ندارد تا ترکیه را به گونه ای که گویا با تروریسم خط مشی مشابهی دارد، جلوه بدهد.  اردوغان همگان را به پیروی از عقل سلیم دعوت کرده و تاکید کرد ترکیه در قبال حوادث واقع در اطراف خود نمی تواند لاقید بماند.

امروزه در منطقه جنوبی ترکیه سعی می شود تا پروژه های خارجی مناسب با تاریخ و بافت اجتماعی منطقه بمورد اجرا گذاشته شود. ما نمی توانیم این پروژه ها را نادیده بگیریم.

منبع: تی آر تی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا