خبر های جدید

وزیر کشور مصر: آشتی با اخوان المسلمین در کار نیست

 وزیر کشور مصر: آشتی با اخوان المسلمین در کار نیست

سرلشگر «مجدی عبدالغفار» تاکید کرد که آشتی با اخوان المسلمین در کار نخواهد بود و به هر شیوه مشروعی برای حمایت از کشور و خطرات ناشی از تروریسم با این گروه مقابله خواهیم کرد. وی طی اظهاراتی در برنامه «حقایق و اسرار» در شبکه ماهواره ای «صدی البلد» تصریح کرد که دولت اطمینان زیادی به نابودی تروریسم و مقابله با عناصر تروریست در داخل و خارج با استفاده از قانون و تمامی شیوه های مشروع دارد.

سرلشگر عبدالغفار اشاره کرد که هدف از قانون مبارزه با تروریسم مقابله با جنایت و عملیات های تروریسم و خشکاندن ریشه تروریسم است.

وزیر کشور مصر همچنین گفت که قانون مبارزه تروریسم علیه بی گناهان نیست و عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و تمامی دستگاه های دولت نسبت به حقوق بشر و حمایت از وطن و ثبات آن حریص هستند. سرلشگر عبدالغفار در ادامه افزود که قانون مبارزه بار تروریسم چیز جدیدی نیست و بسیاری از کشورهایی که با خطراتی مواجه هستند چنین قانونی را برای حمایت از امنیت و ثبات کشور وضع می کنند.

وی اشاره کرد تعداد افرادی که در نتیجه عملیات های تروریستی کشته شده اند بیشتر از قربانیان جنگ های جدید مصر هستند اما این عملیات ها تنها اصرار ما برای مقاومت در برابر جنایتکاران و تلاش برای اجرای قاطعانه قانون و مقابله با متجاوزان را بیشتر می کند.

این اظهارات در حالی است که صبح دیروز پنج شنبه انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در مجاورت مقر امنیت ملی مصر در منطقه شبرا الخمیه واقع در شمال قاهره منجر به زخمی شدن ۲۹ نفر شد. وزارت کشور مصر در بیانیه ای اعلام کرد که این انفجار در مقابل ساختمان امنیت ملی در منطقه شبرا الخیمه رخ داد.

وزارت بهداشت مصر نیز اعلام کرد که ۲۹ نفر در این حادثه زخمی شدند که جراحت ۲۸ نفر از آنها سطحی گزارش شده است. تلویزیون مصر نیز تصاویر ساختمان امنیت ملی پس از وقوع انفجار را پخش کرد که نشان می داد خسارت های زیادی به این ساختمان وارد آمده و شیشه های خودروها و ساختمان های مجاور همگی شکسته شده بودند.

یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، گفت که این خودروی بمب گذاری شده حامل یک تُن مواد منفجره بوده و در این انفجار بخش های زیادی از ساختمان تخریب و تعداد زیادی از ساختمان های مجاور نیز شکاف برداشته اند.

با وجود اینکه گروه تروریستی «ولایت سینا» شاخه داعش در منطقه سینا مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده گرفته است اما یک منبع امنیتی مصر مدعی شد که این انفجار کار جماعت اخوان المسلمین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا