خبر های جدید

سیسی: حملات داعش در سینا با برنامه ریزی خارجی انجام شده است

سیسی: حملات داعش در سینا با برنامه ریزی خارجی انجام شده است

عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر روز شنبه گفت که حملات اخیر در شبه جزیره سینا از خارج مصر تدارک دیده شده بود. ، ژنرال السیسی بدون اینکه نامی از طرف یا دولت خارجی به میان آورد گفت حملات داعش در شبه جزیره سینا با برنامه ریزی خارجی انجام شده است.

السیسی افزود: حملات سینا فقط شبه جزیره را هدف نگرفته بود بلکه مصر و کرامت ملت آن را نشانه رفته بود. رییس جمهور مصر تصریح کرد: نمی گذاریم کسی اراده مصری ها را بشکند. عبدالفتاح السیسی این سخنان را در بازدیدی از نیروهای مستقر ارتش و پلیس در شبه جزیره سینا در حالی ایراد کرد که یونیفرم نظامی خود را یک بار دیگر بر تن کرده بود.

السیسی گفت: امور در کشور از ثبات برخوردار است و ما از وضعیت امنیتی مصر اطمینان داریم. رییس جمهور مصر گفت: حجم نیروهای مشارکت کننده در عملیات سینا تنها یک درصد کل توان ارتش مصر بود.

مقام های امنیتی مصر اعلام کردند که ۱۲ تروریست روز شنبه در جریان حملات هوایی جنگنده های ارتش در شمال سینا کشته شدند. شمال سینا، منطقه ای که یک گروه وابسته به داعش موسوم به ولایت سینا در آن فعال است، اخیرا کانون ناآرامی بوده است.

شبه جزیره سینا با نوار غزه، سرزمین های اشغالی فلسطین و کانال سوئز مرز مشترک دارد. تحرکات تروریست ها در سینا که هدف از آن براندازی دولت قاهره است، از زمان برکناری محمد مرسی رییس جمهوری سابق مصر در سال ۲۰۱۳ شدت یافته است.

دولت السیسی هفته گذشته و در پی حملات مرگبار گروه تروریستی ولایت سینا (وابسته به داعش) به نظامیان مصری مستقر در شهر شیخ زوید، خواستار اجرای حملات هوایی به مواضع تروریست ها شد. در جریان آن حملات ۷۰ نفر کشته شدند که بیشتر آنها جزو نظامیان مصری بودند.

www.shafaqna.com/persian

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا