خبر های جدید

برگزاری دور جدید مذاکرات صلح لیبی

برگزاری دور جدید مذاکرات صلح لیبی

همزمان با انتقاد نخست‌وزیر لیبی از جامعه بین‌الملل به دلیل عدم حمایت نظامی از ارتش این کشور در مقابله با داعش، سازمان ملل اعلام کرد که دور جدید مذاکرات صلح لیبی روزهای سوم و چهارم سپتامبر (۱۲ و ۱۳ شهریور) در ژنو برگزار می‌شود. عبدالله الثنی، نخست‌وزیر لیبی که دولتش از سوی جامعه بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است، تاکید کرد که دولت وی خواهان انجام حملات مشخص علیه داعش برای تسهیل عملیات زمینی علیه این گروه تروریستی شده است و بر روی نیروی مشترک عربی که قرار است پروتکل آن از سوی اتحادیه عرب امضا شود حساب باز کرده است.

وی نسبت به خطر گسترش داعش در لیبی هشدار داد و تاکید کرد که داعش تهدید واقعی برای تمامی کشورهای منطقه و اروپا است.

الثنی همکاری میان کشور خود با آمریکا، انگلیس، فرانسه و کشورهای همجوار را ستود و تاکید کرد: این همکاری نیاز به تلاش بیشتر برای کنترل بر اوضاع دارد. کشورهای غربی باید از طریق هماهنگی امنیتی و تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های امنیتی خود به همکاری بیشتر بپردازند.

دور جدید مذاکرات صلح لیبی ۳ و ۴ سپتامبر در ژنو

در همین حال، هیات سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرف‌های شرکت‌کننده در مذاکرات صلح با لزوم برگزاری دور دیگر مذاکرات جهت موفقیت توافق سیاسی موافقت کرده‌اند و دور بعدی مذاکرات روزهای سوم و چهارم سپتامبر در ژنو برگزار می‌شود.

برناردینو لیون، فرستاده سازمان ملل به لیبی نیز از تمامی طرف‌ها خواست تا اختلافات را کنار گذاشته و منفعت کشور خود را بر هر چیز دیگر مقدم دارند.

طرف‌های مذاکره‌کننده لیبیایی ماه گذشته میلادی به شکل اولیه سند توافق سیاسی را در شهر “الصخیرات” مراکش امضا کردند اما کنگره منحل شده لیبی با برخی بندهای آن مخالفت کرد.

پیشروی ارتش لیبی در بنغازی

از سوی دیگر ارتش لیبی کنترل پایگاه‌هایی در بنغازی از جمله ساختمان‌های اطراف بیمارستان «الهواری» را در دست گرفت.

براساس گزارش ایسنا، ارتش ملی لیبی مدت‌هاست که عملیاتی را علیه شبه‌نظامیان در این کشور آغاز کرده است. این شبه ‌نظامیان از زمان سرنگونی دولت معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی کنترل بیشتر مناطق را در دست گرفته‌اند و همواره درگیری‌هایی میان آنها رخ می‌دهد.

www.fa.shafaqna.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا