خبر های جدید

بیانیه هئیت علمای ارشد عربستان در ممنوعیت پخش فیلم محمد رسول‌الله(ص)

 بیانیه هئیت علمای ارشد عربستان در ممنوعیت پخش فیلم محمد رسول‌الله(ص)

هیئت علمای ارشد سعودی با صدور بیانیه‌ای، فیلم «محمد رسول الله(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی را اهانت به جایگاه نبوت و اسلام عنوان کرد و ممنوعیت پخش این فیلم را خواستار شد.  دبیرخانه هیئت علمای ارشد عربستان که اعضای آن از سوی پادشاه عربستان انتخاب می‌شوند، با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: تمامی هیئت‌ها و جمعیت‌های اسلامی بر حرام بودن به تصویر کشیدن شخص پیامبر(ص) و به تصویر کشیدن ایشان در آثار هنری  درخصوص آن اتفاق‌نظر دارند.

در این بیانیه آمده است: این هیئت به مصوبه شماره ۱۰۷ هیئت علمای ارشد سعودی صادره در تاریخ ۲/۱۱/۱۴۰۳ درخصوص تأیید مصوبه کنفرانس سازمان‌های اسلامی درخصوص حرام بودن نشان دادن فیلم محمد رسول الله(ص) و کارگردانی و پخش آن خواه در ارتباط با رسول اکرم یا در ارتباط صحابه ایشان اشاره و تأکید کرد: این اقدام، تحقیر و بی‌اعتنایی و تمسخر ساحت و جایگاه نبوت و رسالت و حرمت اسلام و صحابه رسول (ص) به شمار می‌رود.

هیئت علمای ارشد سعودی در بیانیه خود مدعی شد که همه مسلمانان باید از این اقدام تبری جسته و آن را محکوم کنند و با پیروی از سنت پیامبر اکرم(ص) و گسترش و دعوت به آن، در راستای پیروی درست از ایشان حرکت کنند. مفتی اعظم عربستان نیز پیش از این در واکنش به فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی مدعی شد: این فیلم ایرانی مبتنی بر فسق و تحریف اسلام است

وی در ادامه ادعاهایش ضد فیلم محمد رسول الله(ص) گفت: رسول الله (ص) منزه از چنین اقداماتی است و دارای صفات مشخص و اخلاق معروفی است. آنها  چیزی غیر واقعی را به تصویر می‌کشند و در آن رسول‌ الله استهزاء و از منزلت ایشان کاسته می‌شود زیرا این اقدام فاسقانه و مغایر با دین است و بلکه تحریف اسلام ومعرفی آن به چنین شیوه بدی است.

با وجود استقبال گسترده بین‌المللی از فیلم محمد رسول الله (ص) ساخته مجید مجیدی، مبلغان و مفتی‌های سعودی حتی ماه‌ها قبل از اکران این فیلم، صرفا به خاطر ایرانی بودن کارگردان آن مواضعی بسیار خصمانه را علیه این فیلم اتخاذ کردند.

http://www.iqna.ir/fa/News/3358247

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا