خبر های جدید

محمدیه اندونزی خواستار نشست فوری سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی در مورد فلسطین شد

محمدیه اندونزی خواستار نشست فوری سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی در مورد فلسطین شد

بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی جهان روز چهارشنبه ضمن محکوم کردن خشونت های رژیم صهیونیستی، خواستار برگزاری نشست فوری و ویژه سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای بحث در این مورد و گام برداشتن به منظور رفع خشونت علیه فلسطینی ها شد.

‘بهتیار افندی’ رئیس سازمان محمدیه اندونزی از همه گروه های مذهبی به ویژه مسلمانان خواست ضمن بسیج شدن، همبستگی سیاسی، پشتیبانی انسانی و معنوی خود را از مبارزه فلسطینی ها مقابل رژیم اشغالگر قدس که نسبت به مسدود کردن مسجد الاقصی اقدام کرده است، نشان دهند.

وی در بیانیه ای با تاکید بر اینکه همه ادیان از پیروان خود می خواهد از مظلوم و افراد تحت ستم دفاع کنند، از همه مردم در جامعه جهانی خواست همبستگی اخلاقی، معنوی، انسانی و سیاسی خود را از فلسطینی ها مقابل رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

این مقام بزرگترین سازمان اسلامی اندونزی از مقامات کشورش نیز خواست طرح ها و اقدامات دیپلماتیکی برای حل مشکل فلسطین به شیوه ای جامع انجام دهند و در این مسیر اجرای راه حل دو دولت را مطرح کرد.

بهتیار افندی با نام بردن از ایران، آمریکا، روسیه، ترکیه و کشورهای خاورمیانه، خواستار اقدامات فوری این کشورها برای ممانعت از گسترش خشونت در فلسطین و مناطق دیگر شد. وی گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها بیش از حد خشونت آمیز است و کشتن انسان های بی دفاع اعمال غیر انسانی است و این رژیم حقوق بشر را نقض می کند.

وزارت امور خارجه اندونزی نیز روز گذشته، خشونت نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت چند فلسطینی در مسجد الاقصی شد را محکوم کرد. وزارت امور خارجه اندونزی پس از حملات اخیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دولت این کشور هر نوع خشونت و نقض حقوق بشر از جمله کشتار مردمی را که در جستجوی انجام مناسک مذهبی خود در مسجد الاقصی بودند، محکوم می کند.

اندونزی همچنین از سازمان همکاری اسلامی خواست با تشکیل جلسه فوری شرایط مسجد الاقصی را مورد بحث و گفت وگو قرار دهد. به دنبال افزایش دامنه اعتراض ها در سراسر دنیا، کابینه رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه به برچیدن گیت های امنیتی در ورودی های مسجدالاقصی و نصب دوربین های امنیتی رای داد.

بسیاری از مقام های کشورهای اسلامی و بین المللی اقدام صهیونیست ها در بستن مسجدالاقصی را محکوم کردند.

تنش ها در فلسطین اشغالی از روز جمعه ۲۳ تیر ماه براثر درگیری میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و در پی آن بستن درهای مسجد الاقصی به دستور ‘بنیامین نتانیاهو’ نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزایش یافت.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا