خبر های جدید

بیانیه ی وزیر امور خارجه ی آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در مصر

بیانیه ی وزیر امور خارجه ی آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در مصر

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا از بدتر شدن اوضاع حقوق بشر در مصر ابراز نگرانی کرده است، وزیر امور خارجه آمریکا مخصوصا به آغاز تحقیقات دادستانی در باره نهادها و سازمان‌های غیر دولتی به خصوص نهادهایی که موارد نقض حقوق بشر و استفاده از شکنجه را ثبت می‌کنند، اشاره کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه خود گفته است چنین تحقیقاتی به دنبال بازداشت و تهدید چهره‌های مخالف دولت، روزنامه‌نگاران و فعالان جامعه مدنی صورت گرفته است. جان کری گفته است وضع محدودیت‌ منجر به ایجاد امنیت و برقراری ثبات نمی‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا از دولت مصر خواسته است تا با گروه‌های مدنی همکاری کند و محدودیت‌های وضع شده علیه آنها را کاهش دهد تا آنها بتوانند آزادانه فعالیت کنند. دولت مصر اخیرا دستور داد تا تنها مرکز رسیدگی به قربانیان شکنجه بسته شود.

مقام‌های مصری دلیل تعطیلی این موسسه را نقض مقررات وزارت بهداشت خواندند اما مدیر موسسه گفت که بستن این موسسه “انگیزه سیاسی” داشته است. فعالان حقوق بشر در مصر نیروهای امنیتی را به بازداشت‌های خودسرانه و استفاده از شکنجه، به خصوص در ارتباط با فعالان اسلام‌گرا و مظنونان تروریستی متهم می‌کنند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا