خبر های جدید

آزادی یکی از رهبران ائتلاف حامی «مرسی» از زندان

آزادی یکی از رهبران ائتلاف حامی «مرسی» از زندان

یکی از رهبران ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر از زندان آزاد شد.  مقامات مصری امروز «مجدی قرقر» یکی از رهبران بلندپایه حزب معارض “الاستقلال” را از زندان آزاد کردند.

دادگاه جنایی شمال قاهره شنبه گذشته حکم آزادی ۱۰ تن از رهبران ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت و محمد مرسی اولین رئیس جمهور منتخب مردم این کشور را که به دست ارتش برکنار شد، صادر کرد. این اشخاص به رهبری ائتلاف حمایت از مشروعیت «ائتلاف حامی مرسی» و نشر اخبار دروغ متهم شده بودند.

«مدیحه قرقر» دختر مجدی قرقر گفت که پدرش امروز صبح بعد از آزادیش از زندان به منزل بازگشته است. قرقر چهارمین رهبر معارضی است که بر اساس حکم دستگاه قضایی مصر از زندان آزاد شده است. پیش از این «نصر عبدالسلام» یکی از رهبران جماعت اسلامی، «حسام خلف» از رهبران حزب الوسط، و «فوزی السعید» مبلغ سلفی از زندان آزاد شده بودند.

دادگاه جنایی شمال قاهره شنبه گذشته حکم آزادی ۱۰ تن از رهبران اسلامگرای معارض که متهم به رهبری ائتلاف حمایت از مشروعیت و نشر اخبار دروغ بودند، صادر کرد. یک منبع قضایی گفت که انتظار می رود «مجدی حسین» رئیس حزب الاستقلال، و «محمد ابوسمره» دبیرکل حزب اسلامی از زندان آزاد شود.

این در حالی است که دوشنبه گذشته منابع قضایی مصری گفتند که شورای انضباطی قضات، طی حکمی نهایی، ۱۵ قاضی حامی اخوان المسلمین را برکنار کرده است.

یک منبع قضایی گفت که شورای عالی انضباطی قضات درباره دلایل صدور این حکم  اعلام کرد که با بررسی سی‌دی‌ها، ویدئوها و روزنامه‌ها مشخص شده است که این قضات اظهار نظرهایی سیاسی کرده و بر خلاف قانون کار در دستگاه قضایی، به عضویت گروههای سیاسی در آمده‌اند.

وی افزود که شورای عالی انضباطی قضات، صدور حکم ۵۵ قاضی دیگر را به ۲۸ ماه مارس موکول کرد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا