خبر های جدید

گورمز: تاسیس سازمان دیانت آمریکا بهترین پاسخ به پدیده اسلام هراسی است

گورمز: تاسیس سازمان دیانت آمریکا بهترین پاسخ به پدیده اسلام هراسی است

رئیس سازمان امور دینی ترکیه اظهار داشت تاسیس نخستین مرکز اسلامی ترکیه به نام «سازمان دیانت آمریکا» بهترین پاسخ به پدیده اسلام هراسی است.

استاد محمد گورمز، رئیس سازمان امور دینی ترکیه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی درمورد تاسیس نخستین مرکز اسلامی ترکیه به نام «سازمان دیانت آمریکا» که با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ایالت مریلند در شمال شرق آمریکا در تاریخ دوم آوریل افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: تاسیس چنین مرکزی که نقش سازنده‌ای در جامعه ایفا می‌کند، بهترین پاسخ به پدیده اسلام هراسی است.

او با بیان اینکه در سال ۲۰۰۸ محل این مرکز که باتلاقی بود و مسجد پیش ساخته‌ای وجود داشت، گفت: آن زمان آرزو می‌کردیم که در این محل نه تنها یک مسجد، بلکه یک مجتمع بزرگ؛ شامل مراکز فرهنگی و تحقیقاتی برای معرفی زیبائی‌های دین مبین اسلام تاسیس شود.

گورمز در ادامه با بیان اینکه قرار است این مرکز در زمینه علوم دینی، هنری و فرهنگی٬ آموزه های صحیح را در اختیار علاقمندان قرار دهد تصریح کرد: “ذهنیتی سازنده این زیبائی‌ها، نمی‌تواند مولد تندی و خشونت باشد. بنابراین امیدواریم تاسیس این نوع مراکز بهترین پاسخ ما به اسلام هراسان باشد”.

این مرکز که به صورت مجتمع و با سبک معماری ترکی دوران عثمانی احداث شده، دارای مسجد، مرکز فرهنگی و مهمانخانه است. مسجد این مجتمع اسلامی از بزرگترین و نخستین مـسـاجـد دو مـناره در آمریکا و ظرفیت ۳ هزار نمازگزار را داراست. در طبقه همکف این مسجد موزه هنرهای اسلامی به مساحت ۳۰۰ متر مربع واقع شده است.

در داخل مرکز فرهنگی این مجتمع که با سبک معماری سلجوقیان تاسیس شده کتابخانه، سالن کنفرانس، سالن نمایشگاه، اتاق جلسه و سالن پذیرایی قرار دارد.

هدف از تاسیس این مرکز، اشاعه تعالیم اسلامی میان مسلمانان ساکن آمریکا و معرفی دین اسلام به جامعه این کشور و همچنین راهنمایی مردم در زمینه اصول اخلاقی و توسعه روابط اجتماعی در راستای مفاهیمی چون عدالت، صلح و فرهنگ مدارا و تسامح است.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا