خبر های جدید

بازداشت بیش از ۵ هزار نفر در بنگلادش طی چهار روز گذشته

بازداشت بیش از ۵ هزار نفر در بنگلادش طی چهار روز گذشته

نیروهای امنیتی بنگلادش در چهار روز اخیر بیش از ۵ هزار نفر را به دنبال انتشار ادعاهایی مبنی بر افزایش حملات علیه اقلیت‌ها در این کشور بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی بنگلادش در چارچوب عملیاتی که از روز پنجشنبه گذشته به دنبال انتشار ادعاهایی مبنی بر افزایش حملات علیه اقلیت‌ها در این کشور آغاز کرده اند، بیش از ۵ هزار نفر از جمله چندین مسئول محلی حزب جماعت اسلامی را بازداشت کردند.

در حالی که دولت دلیل انجام بازداشت‌ها را حملات علیه اقلیت‌ها اعلام می‌کند، اما مخالفین این بازداشت‌ها را غیرقانونی می‌دانند. کامرول احسن، سخنگوی پلیس بنگلادش اعلام کرد در چهار روز اخیر، به دنبال انجام این عملیات که هزاران پلیس و سرباز در آن شرکت دارند، ۵ هزار و ۳۲۴ نفر بازداشت شده اند.

در میان بازداشت شدگان بیش از ۷۰ تن از مسئولان محلی حزب جماعت اسلامی نیز وجود دارند. سازمان‌های حقوق بشری نیز هشدار داده اند که انجام بازداشت‌های دسته جمعی‌ و اقداماتی که در جهت تضعیف مخالفین صورت می‌گیرد باعث بی‌ثباتی در کشور خواهد بود.

گفته می‌شود که تعداد بازداشت شدگان بیش از آمار اعلام شده است.

در بنگلادش در دو سال اخیر ۱۸ نفر از جمله اعضای اقلیت‌های دینی و بلاگر‌های آتئیست در اثر حملات مسلحانه جان باخته اند. بعضی از این جنایت‌ها را داعش و القاعده به عهده گرفته بودند، اما دولت بنگلادش با ادعای اینکه در این کشور گروه‌های تروریستی بین‌المللی وجود ندارند، اعلام کرده بود که این حملات توسط گروه‌های داخلی و با حمایت احزاب مخالف انجام شده است.

از سوی دیگر جماعت اسلامی، به عنوان بزرگ‌ترین حزب اسلامی بنگلادش، عملیاتی را که در ماه مبارک رمضان انجام شده و به دنبال آن تعداد زیادی مسلمان بازداشت شده اند را محکوم کرد.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا