خبر های جدید

خشم مسلمانان بنگلادش از نمایشنامه موهن به پیامبر

 

نمایشنامه موهن به پیامبر که در یکی از مدارس این کشور اجرا شد خشم بنگلادشی ها را برانگیخت. دو تن از معلمان بنگلادشی که دست اندر کار تهیه نمایشنامه ای با مضمون اهانت به پیامبر اکرم ( ص ) بودند در پی اعتراض گسترده مردم بنگلادش از سوی پلیس این کشور دستگیر شدند.فرید الدین، ریس پلیس بنگلادش دراین باره گفت: این نمایشنامه حاوی جملات توهین آمیز به پیامبر است که در یکی از مدارس این کشور به اجرا در آمد و موجب شد تا بنگلادشی ها بلافاصله در ۲۵۰ کیلومتری داکا ، پایتخت این کشور به خیابان ها بریزند. حدود هفت هزار نفر از مسلمانان بنگلادش در مقابل خانه کارگردان این نمایشنامه دست به تظاهرات زدند.

به گفته رییس پلیس بنگلادش، دومعلم دستگیر شده متهم به برانگیختن احساسات مذهبی مسلمانان به علت توهین به شخصیت های مذهبی آنها و همچنین کمک به تریتب دادن نمایشنامه موهن به پیامبر شده اند.

بنابر منابع خبری، بنگلادش سومین کشور بزرگ مسلمان نشین در جهان است که در حال حاضر ۱۴۸ میلیون مسلمان در آن زندگی می کنند. در ماه مارس نیز بنگلادش سایت شبکه اجتماعی فیس بوک را به دلیل ارسال کاریکاتورهای موهن به پیامبر اسلام (ص) و تصاویر ناخوشایند از رهبران این کشور مسلمان مسدود کرد. این اقدام به دنبال جریحه دار شدن احساسات مذهبی این کشور دارای جمعیت اکثرا مسلمان از سوی این سایت به دلیل انتشار کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم (ص)انجام گرفت.

منبع: اخبار جهان اسلام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا