خبر های جدید

واکنش جنبش اسلامی فلسطین به سفر وزیر امور خارجه مصر به اسرائیل

واکنش جنبش اسلامی فلسطین به سفر وزیر امور خارجه مصر به اسرائیل

نایب رئیس جنبش اسلامی فلسطین، سفر وزیر امور خارجه مصر به اسرائیل را “جرم” توصیف کرد.

کمال الخطیب، نایب رئیس جنبش اسلامی فلسطین در گفتگو با خبرنگار آناتولی، اظهار داشت: “سفر سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر به اسرائیل به معنی تصویب سیاست یهودی‌ سازی در منطقه و اقدامات تجزیه مسجد الاقصی است”.

الخطیب، رژیم موجود در مصر به ریاست السیسی را به عنوان “دروازه اسرائیل به کشور‌های عرب، آفریقا و جهان اسلام”، نامید و گفت: “هر کسی که می گوید این سفر برای حمایت از صلح انجام گرفته است، اشتباه می کند، چرا که بر عکس این سفر برای به دست آوردن قدرت در چارچوب تقویت ارتباط اسرائیل و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا انجام شده است”.

وی، با بیان این که سفر وزیر امور خارجه مصر به قدس هنگامی که تحت اشغال است، جرم محسوب می شود، افزود: “سرزمین قدس و فلسطین به دلیل حضور شکری در این سرزمین، ابراز رضایت نکرد. مردم مصر هم باید این نارضایتی را به زبان آورند. طرز برخورد مصری‌ها در قبال قضیه فلسطین معلوم است. از نظر ما موضع مردم و کودتگران مصر از هم جدا است”.

گفتنی است سامح شکری وزیر امور خارجه مصر که برای انجام دیدارهای رسمی به قدس رفت، با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نشست خبری مشترک برگزار کرد. شکری در این نشست اعلام کرده بود که این سفر را برای ارائه پیشنهاد عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای برقراری صلح در منطقه انجام داده است.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا