خبر های جدید

درخواست بارزانی برای انتخاب رئیس جدید اقلیم کردستان

درخواست بارزانی برای انتخاب رئیس جدید اقلیم کردستان

رئیس اقلیم کردستان، انتخاب شخص دیگری جهت تصدی این پست و تشکیل کابینه جدید برای برگزاری انتخابات سراسری اقلیم را خواستار شد. مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان شامگاه یک شنبه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که برای پایان دادن به بحران سیاسی این اقلیم خودمختار واقع در شمال عراق، احزاب سیاسی باید به گفت و گو روی بیاورند و فعالیت پارلمان اقلیم را از سر بگیرند.

بر اساس این گزارش، رئیس اقلیم کردستان در بیانیه خود آورده است: پیشتر نظر خود درباره حل و فصل بحران اقلیم را بیان کرده و هم اکنون نیز آن را تکرار می کنم، راه حل بحران سیاسی اقلیم بدین گونه امکان پذیر است که احزاب مختلف به گفت و گو روی بیاورند و پارلمان نیز بار دیگر فعال شود و رئیس جدیدی برای آن انتخاب گردد چرا که امکان ندارد آنهایی که باعث بروز بحران شده اند، بار دیگر ریاست پارلمان را بر عهده بگیرند.

در بیانیه بارزانی همچنین آمده است: احزاب سیاسی همچنین بر سر تشکیل دولت جدید به توافق برسند و شخصی را برای ریاست اقلیم تا زمان برگزاری انتخابات انتخاب کنند تا مسئولیت این سمت را بر عهده بگیرد و من نیز همه توان خود را برای کمک به این فرآیند به کار می گیرم.

لازم به ذکر است که بیش از یک سال از آخرین جلسه پارلمان اقلیم کردستان می گذرد چرا که نیروهای امنیتی در شهر اربیل، مرکز این اقلیم، به «یوسف محمد»، رئیس پارلمان و از اعضای ارشد حزب تغییر (گوران) اجازه ورود به این شهر را نمی دهند و این در حالی است که دوران ریاست بارزانی نیز به پایان رسیده و احزاب سیاسی بر سر ادامه فعالیت وی در این پست اختلاف نظر دارند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا