خبر های جدید

کاروان آزادی ۲ در راه بزرگ ترین زندان جهان

کاروان آزادی ۲ در راه بزرگ ترین زندان جهان

 

آزادگان جهان تصمیم گرفته اند علیه ظلم ایستادگی کنند و این موضوعی نیست که کسی بخواهد و یا بتواند آن را نادیده بگیرد حتی اگر مافیای صهیونیستی حاکم بر غرب باشد. این شاید یکی از رساترین جملاتی باشد که بتوان در مورد کاروان آزادی۲ که قرار است به زودی وارد آب های فلسطین اشغالی شود و به لغو محاصره باریکه غزه کمک کند، گفت. حکایت مستمری که دو سال است ادامه دارد و بسیاری به آن خوشبین هستند.

 

اراده جهانی متشکل از انسان های آزاده و مصمم پس از حمله خونین و وحشیانیه صهیونیست ها به کاروان آزادی۱ و کشتی مرمره آبی با توجه به تجربه ای که از رژیم صهیونیستی در آدم کشی دارند، دست به این اقدام متهورانه می زنند. هزینه ای که رژیم صهیونیستی را غرور کاذب خود در حمله به کشتی مرمره آبی پرداخت کرد و محکومیت جهانی برای این رژیم – علی رغم بی توجهی این رژیم به تمام قوانین و افکار عمومی جهانی – بدون شک اینبار این فرصت را فراهم می کند تا کشتی های آزادی راه خود را به سمت غزه از میان آب های فلسطین باز کنند.

 

کشتی های شرکت کننده در ناوگان آزادی۲ طی روزهای آینده در جزیره «کرت» یونان گرد خواهند آمد تا با انجام آخرین هماهنگی ها و تحویل کمک های خود آب های دریای مدیترانه را برای رسیدن به غزه بشکافند. در این ناوگان صدها فعال حقوق بشری و اعضای جامعه جهانی از کشورهای مختلف حضور دارند و آن را به عنوان بزرگ ترین کاروان رهایی بخش جهان که انسان های گوناگونی در آن حضور دارند، مبدل ساخته است.

 

بر اساس برنامه اعلام شده، برخی کشتی های ناوگان آزادی که شامل دو کشتی باری برای انتقال سه هزار تن کمک های بشردوستانه به مردم فلسطین و ساکنان باریکه غزه است، از بنادر مختلف یونان به سمت نوار غزه حرکت خواهند کرد و کشتی های دیگر نیز با عبور از حریم آبی این کشور، بر روی دریا به کشتی های دیگر ملحق خواهند شد. رایزنی های رژیم صهیونیستی در طول ماه های گذشته برای ممانعت از حرکت این ناوگان تاکنون راه به جایی نبرده است و به نظر می رسد این رژیم با توجه به ماموریت انسان دوستانه دست اندرکاران این ناوگان نیز راه به جایی نخواهد برد.

 

رژیم صهیونیستی با توجه به پیشینه جنایتکارانه خود که غیر از قتل و کشتار راه دیگری را نمی داند و متاسفانه برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا نیز همواره از این جنایات در عالی ترین سطوح یاد می کنند، بعید نیست که بار دیگر متقبل هزینه هنگفتی شده و با کشتن انسان های بیگناه در آب های بین المللی جنایت دیگری را ثبت کند. این رژیم که از تمام بوق های تبلیغاتی و امکانات مالی و سیاسی غرب و صهیونیسم جهانی بهره وافر می برد و زحمت جهانیان می دارد، باز هم به این حمایت ها دلگرم است. مخالفت صریح وزیر امورخارجه آمریکا با حرکت ناوگان آزادی به سمت غزه به همراه حمایت های خارج از اصول رئیس جمهور فرانسه از سرجوخه اسیر صهیونیستی به همراه نامه نگاری صورت گرفته از سوی رئیس جمهور آمریکا به این منظور، اندکی از بسیار این ماجرا است.

 

غزه امروز مظلوم ترین منطقه از جهان است؛ شاید برخی از مناطق جهان را زلزله زده باشد، سیل برده باشد و یا سونامی و رانش زمین تخریب کرده باشد، اما غزه را دست های پلیدی به ویرانی کشیده که با اندیشه و آزادی و انسانیت مخالف است و نکته اینجاست که همین قدرت هایی که مدعی حقوق بشر هستند، بیشترین نقش را در این ویرانی داشته و دارند و اکنون می خواهند مانع از آبادی ویرانی هایی شوند که با بمب های اهدایی خود آنها به وجود آمده است. مردم غزه که در طول سال های محاصره یاد گرفته اند چگونه باید زندگی کنند و فهمیده اند که مقاومت تنها مقاومت مسلحانه نیست و در اندیشه هم باید مقاوم بود، امروز بدون هرگونه چشم داشتی از قدرت های بزرگ که شرف و انسانیت را زیرپا گذاشته اند، چشم امیدشان به انسان های آزاده ای است که می خواهند اراده شیطانی را بشکنند.

 

اقدام دولت انقلابی مصر در بازگشایی گذرگاه رفح ضربه ای سنگین و شاید جبران ناپذیر بر رژیم صهیونیستی در تداوم محاصره غزه بود، اما امروز به نظر می رسد باید جامعه جهانی بیش از این مسایل تلاش کند تا بتواند انسان هایی را که برای آزادی می جنگند و مقاومت می کنند را از محاصره ای که جعلی ترین رژیم جهان که مدعی تمام نداشته هاست، بیرون آورند.

 

شیطنت ها و سنگ اندازی های رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین در طول شش دهه اشغال کشور فلسطین علیه مردم آن ادامه داشته و دارد، و حال به نظر می رسد که این شیطنت ها با روی کار آمدن نسل جدیدی از انسان های مصمم و با اراده در فلسطین و جهان برای پایان دادن به عصر توحش و خشونت باطل السحری پیدا کرده است. انتشار اخباری مبنی تشدید تلاش های سیاسی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای اختلال در حرکت ناوگان آزادی۲ نشان از وحشت سران این رژیم از رسیدن کشتی ها به همراه کمک های خود به ساحل غزه دارد.

 

در این مورد طی روزهای گذشته مطالب فراوانی منتشر شده است؛ از دستکاری در موتور این کشتی ها به منظور اختلال در همزمانی حرکت آنها تا فشار سیاسی بر دولت یونان به منظور ممانعت از ورود ناوگان به آب های ساحلی خود. رامی عبده عضو کمیته اروپایی لغو محاصره غزه روز دوشنبه طی بیانیه ای کتبی خاطر نشان کرد که افراد ناشناس موتور یکی از کشتی های ناوگان اروپایی را از کار انداخته اند و تیم پشتیبانی این کشتی در حال حاضر سعی در رفع نقص به وجود آمده در موتور این کشتی را دارد که به نظر می رسد این کار دو روز زمان نیاز داشته باشد.

 

این عضو ناوگان آزادی۲ در ادامه به فشارهای سیاسی به دولت یونان اشاره می کند و می نویسد: یونان در معرض فشارهای شدیدی از سوی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است تا مانع از آغاز سفر کشتی های ناوگان آزادی به سمت باریکه غزه شود و همین مساله باعث شده است که مراجع یونانی اقدامات پیچیده اداری در مقابل آغاز سفر کشتی های کاروان آزادی وضع کنند و دو شرکت بیمه ای این کشور، از حمایت خود از کشتی های ناوگان آزادی عقب نشینی کنند.

 

حال با توجه به همه این مسایل است که به نظر می رسد ناوگان آزادی۲ ماموریت بسیار مهمی دارد؛ تجربه ثابت کرده هر رژیم متمرد و خارج از قانونی وقتی با فشار عمده جامعه جهانی مواجه شود، ناچار به عقب نشینی است. اعلام اولیه دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در تهدید خبرنگاران همراه ناوگان آزادی۲ مبنی بر تعقیب آنها در صورت دستگیری و عدم اجازه برای حضور در سرزمین های اشغالی، مساله مهمی بود که با مقاومت خبرنگاران و فعالین رسانه ای در کمتر از ۲۴ ساعت مجبور به عقب نشینی از آن و پس گرفتن این تهدید شدند.

 

آنچه در پایان این یادداشت باید گفت، وجود انگیزه لازم در میان انسان های آزاده برای شکستن محاصره باریکه غزه است. این همان عاملی است که می تواند رژیم صهیونیستی را در مقابل جامعه جهانی قرار داده و آنها را مجبور به پذیرفتن قواعد حاکم بر جامعه جهانی کند.

 

امید است که ناوگان آزادی۲ با صدها سرنشین آزادی خواه خود در راه غزه با موفقیت طی طریق کند و خونی از دماغ هیچکس هم ریخته نشود. بدون شک رسیدن این کاروان به آب های فلسطین، امیدهای بسیاری را شکل خواهد داد و از هم اکنون دست اندرکاران امر خود را مهیای تدارک ناوگان آزادی۳ کنند؛ هر چند این خوش بینی وجود دارد که با ورود همین تعداد کشتی نیز محاصره باریکه غزه شکسته شود و ظلمی که بر مردم مظلوم آن روا داشته شده، پایان بیابد.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا