خبر های جدید

افزایش ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به مساجد آمریکا

افزایش ارسال نامه‌های تهدیدآمیز به مساجد آمریکا

تعداد زیادی از مساجد در آمریکا نامه‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده‌اند که طی آن مسلمانان به شدت تهدید شده‌اند. مساجد زیادی در آمریکا می‌گویند نامه‌های تهدیدآمیز دریافت کرده‌اند که در آن‌ها به مسلمانان هشدار داده‌شده است این کشور را ترک کنند تا زنده بمانند.
مسجد الکریم در منطقۀ پرویدنس در ایالت رودآیلند، تازه‌ترین مکان عبادت مسلمانان است که نامه‌ای نفرت‌آمیز دریافت کرده است. در این نامه از مسلمانان با عنوان «پلید و فرومایه» یاد شده‌ است. پلیس پرویدنس گفت با توجه به این نامۀ تهدیدآمیز، نیروهای امنیتی گشت زنی نزدیک این مسجد را افزایش خواهند داد.

فیصل الانصاری از مرکز اسلامی رودآیلند این نامه را «به‌شدت هشدارآمیز» خوانده است. وی در گفتگو با یک شبکۀ تلویزیونی محلی گفت: «احساس می‌کنید که موج نفرت به پاشنۀ در خانۀ شما رسیده است … به‌شدت دربارۀ اعضای جامعه‌، فرزندان و خانواده‌مان نگران هستیم.»

همچنین یک مدرسۀ خصوصی در ایندیاناپولیس در ایالت ایندیانا که به یک مسجد محلی وابسته است، روز سه‌شنبه یک نامۀ نفرت‌آمیز دریافت کرده است. جامعۀ اسلامی امریکای شمالی که در پلین‌فیلد در ایالت ایندیانا قرار دارد، گفت این نامه به مدرسه ام‌تی‌آی وابسته به مسجد الفجرِ مرکز اسلامی ایندیاناپولیس، ارسال‌شده است.

در این نامه نوشته‌شده بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، «کاری را با مسلمانان می‌کند که هیتلر با یهودیان کرد» و «وسائل خود را جمع کنید و از شرایط خطرناک فرار کنید.» تمبر این نامه‌ها در تاریخ ۲۱ نوامبر (اول آذر) در سانتا کلاریتا در ایالت کالیفرنیا مهرخورده است.

۶ مسجد ایالت کالیفرنیا ازجمله در شهرهای لس‌آنجلس و سن خوزه نامه‌های تهدیدآمیز دریافت کرده‌اند. شورای روابط آمریکایی – اسلامی، بزرگ‌ترین گروه حامی مسلمانان آمریکا، از اف‌بی‌آی خواسته است تا دربارۀ این نامه‌های تهدیدآمیز تحقیق کند.

در همین حال گروه‌های حامی حقوق مدنی دربارۀ احتمال افزایش حملات علیه گروه‌های اقلیت ازجمله مسلمانان، باروی کار آمدن دونالد ترامپ، هشدار داده‌اند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا