خبر های جدید

اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شاهد اعتراضات مردم فلسطین

اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شاهد اعتراضات مردم فلسطین

منابع فلسطینی از کشیده شدن اعتراضات مردم فلسطین به هتک حرمت مسجدالاقصی به داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خبر می‎دهند.شعله‌های خشم فلسطینیان در اعتراض به طرح تقسیم مسجدالاقصی و هتک حرمت‌ هر روزه این مسجد با وجود تدابیر شدید امنیتی صهیونیست‎ها فرو ننشسته است.

منابع فلسطینی امروز اعلام کردند: منطقه “کفرکنا” در شهر الجلیل (اراضی اشغالی ۱۹۴۸) در پی شهادت “خیر لطفی حمدان” جوان ۲۲ ساله به صحنه اعتراضات فلسطینیان علیه صهیونیستها تبدیل شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته این جوان فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رسانده بود. منابع فلسطینی اعلام کردند که این جوان فلسطینی تلاش کرده بود که یک نظامی صهیونیست را با چاقو هدف حمله قرار دهد.

این برای نخستین بار است که از زمان آغاز دور جدید اعتراضات فلسطینیان، مردم ساکن اراضی ۱۹۴۸ به طور مستقیم ضمن محکومیت اقدامات صهیونیستها علیه مسجدالاقصی، اعتراضات خود تشدید کرده اند.

نظامیان صهیونیست همچنین امروز “محمد عواد العزه” اسیر آزاد شده فلسطینی را در منطقه بیت لحم (کرانه باختری) بازداشت کردند.

در تحولی دیگر، در پی صدور دستور ویران نمودن منازل شهدای عملیات قدس علیه صهیونیستها، نظامیان این رژیم شب گذشته وارد این منازل در شهر بیت المقدس شده و آنها را محاصره کردند. نتانیاهو اخیرا دستور داده بود خانه شهدای فلسطینی عملیات قدس که صهیونیست‎ها زیر گرفته بودند، ویران شود.

از سوی دیگر، گردان‌های عزالدین قسام با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد: نیروهای ما برای هر گونه تحولی و  رویارویی با رژیم صهیونستی آمادگی خود را حفظ کرده‎اند.همچنین، “رجب طیب اردوغان”رئیس جمهور ترکیه روز گذشته تاکید کرد: اسرائیل مجبور به توقف اقدامات تهاجمی علیه مسجدالاقصی است.

خاطرنشان می شود مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا به کابینه “بنیامین نتانیاهو” هشدار دادند که اعتراضات فلسطینیان با اعمال قدرت و خشونت کنترل نخواهد شد. صهیونیست‎ها طی این روزها به شدت از آغاز “انتفاضه سوم فلسطینیان” نگران شده اند.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا