سياسي اجتماعيمطالب جدید

تبعیض رسانه ای، به مناسبت تراژدی جان باختن کولبران در سردشت

تبعیض رسانه ای، به مناسبت تراژدی جان باختن کولبران در سردشت
به قلم شفیع بهرامیان- مدرس ارتباطات

?متاسفانه نوع پرداخت روزنامه نگاران استان آذربایجان غربی به تراژدی جان باختن کولبران در سردشت به هیچ وجه در حد و اندازه توانایی های موجود این استان در عرصه رسانه ای نبود .

?بیشتر دوستان یا از کنار این مسئله بی تفاوت گذشتند و یا با بارگزاری یک خلاصه خبر مختصر به خیال خود رسالت و مسئولیت اجتماعی و انسانی خود را ادا کردند.

?متاسفانه مسئولیت اجتماعی رسانه نگاران استان ما در برابر عامل مخربی بنام قومیت و” هرآنکه از ما نیست برای ما نیست” کارکرد اخلاقی خود را در اینگونه موارد از دست داده و ترجیح داده در این رابطه سکوت کند.

?بعبارتی شکاف و واگرایی قومی بر ارزشهای انسانی چون همنوع دوستی و دلسوزی چیره شده و متاسفانه دو قوم موجود استان چندان در دردها و رنج ها همدرد و یاریگر هم نیستند

کولبران سردشت
کولبران سردشت

?بر روزنامه نگاران آزاده و انسان دوست است که این تابوی ناپسند را بشکنند.

?تقسیم بندی انسانها در کار رسانه ای بر مبنای ما و آنها و یا خودی و غیر خودی خطرناک ترین آفت به جان روزنامه نگاری و عامل مهمی در لکه دار کردن شرافت حرفه ای و اخلاقی این حرفه مهم و تاثیرگذار است.

?آنکه بدلیل تعصبات کور قومی رنج و حرمان انسانها را هر نژاد و قوم و رنگ و زبان نمی بیند بهتر است بیش از این قداست قلمی را که خداوند بدان قسم خورده خدشه دار نکند.

?قربانیانی از پوست و گوشت و خون من و شما بخاطر فقر، فقدان کار و بیکاری بالای ۴۵ درصد و از  سرناچاری، جان خویش بخاطر لقمه نانی برای فرزندان و خانواده خویش، در کف دست نهاده و برای همیشه چشم از این جهان مملو از ناانسانیت فرو بستند و امروز من و شما آنها را از ما و از آنها می دانیم و رسالت خود را فراموش می کنیم.

?من متاسفم قبل از هرکسی برای خودم و بعدا برای روزنامه نگارانی که برخلاف آیه “یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم” دم از مسلمانی می زنند اما امت اسلامی را به هزاران فرقه و شعبه تقسیم می کنند و بجز خود سایرین را خارج از مدار و معیار انسانیت و ترحم و دلسوزی می دانند.

?https://telegram.me/kurdannews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا