خبر های جدید

رئیس شورای ملی حزب اسلام گرا مامور تشکیل کابینه جدید مراکش شد

رئیس شورای ملی حزب اسلام گرا مامور تشکیل کابینه جدید مراکش شد

پادشاه مراکش، رئیس شورای ملی حزب اسلام گرای این کشور را مامور تشکیل کابینه جدید کرد تا جای دبیرکل همان حزب را بگیرد.

 دیوان پادشاهی مراکش عصر روز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «محمد ششم»، پادشاه این کشور، «سعدالدین العثمانی»، رئیس شورای ملی حزب اسلام گرای عدالت و توسعه (PJD) را مامور تشکیل کابینه جدید این کشور کرده است.

بر اساس این گزارش، دیوان پادشاهی مراکش در بیانیه خود آورده که محمد ششم عصر امروز در کاخ پادشاهی شهر ساحلی کازابلانکا (دارالبیضاء) پذیرای العثمانی بوده و رسما وی را مامور تشکیل کابینه جدید کرده تا جای «عبدالاله بنکیران»، نخست وزیر پیشین این کشور را بگیرد.

این در حالی است که پادشاه مراکش دو روز پیش تصمیم گرفت به جای بنکیران که به عنوان دبیرکل حزب پیروز انتخابات پارلمانی سال گذشته میلادی، مامور تشکیل کابینه جدید شده با این حال نتوانسته بود طی پنج ماه گذشته دولت ائتلافی تشکیل دهد، یکی دیگر از اعضای ارشد عدالت و توسعه را مامور تشکیل دولت جدید کند.

یادآور می شود که العثمانی ۶۱ ساله از اعضای ارشد و میانه رو حزب اسلام گرای عدالت و توسعه به شمار می آید که طی سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ میلادی پست دبیرکلی این حزب را بر عهده داشت و از اوایل ژانویه ۲۰۱۲ تا اواسط اکتبر ۲۰۱۳ نیز به عنوان وزیر امور خازجه مراکش فعالیت می کرد.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا