خبر های جدید

دادگاه مصر درج نام رهبر اخوان المسلمین در لیست تروریستی را تأیید کرد

دادگاه مصر درج نام رهبر اخوان المسلمین در لیست تروریستی را تأیید کرد

دادگاه فرجام مصر رأی نهایی خود درباره درج نام «محمد بدیع» رهبر جماعت اخوان‌المسلمین و تعدادی دیگر از رهبران این گروه در فهرست «تروریست‌ها» را صادر کرد. دادگاه فرجام مصر روز یکشنبه (دیروز) با رد اعتراض «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین و تعدادی از رهبران این گروه درباره درج نام آنها در فهرست تروریست‌ها، حکم صادره در این باره را تأیید کرد.

همچنین اسامی تعدادی از رهبران اخوان‌المسلمین در این فهرست آمده است که عبارتند از: عبدالرحیم محمد عبدالرحیم، مصطفى عبدالعظیم البشلاوی، محمد عبدالعظیم البشلاوی، عاطف عبدالجلیل السمری، خیرت الشاطر، رشاد البیومی، أیمن هدهد، أسامه یاسین، محمد البلتاجی، عصام العریان، محمود عزت، حسام أبوبکر، أحمد شوشه، محمود أحمد أبوزید الزناتی و رضا فهمی عبده خلیل.

دادستانی کل مصر در قضیه معروف به حوادث «المقطم» اتهاماتی به این متهمان از قبیل تحریک به قتل، اقدام به قتل، در اختیار داشتن سلاح گرم و مهمات و عضویت در یک باند مسلح با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و تحریک به خشونت و هرج و مرج در مقابل مقر دفتر ارشاد جماعت اخوان‌المسلمین در جریان اعتراضات ۳۰ ژوئن ۲۰۱۳ را وارد کرده است.

در این حوادث ۹ نفر کشته و ۹۱ نفر نیز زخمی شده بودند.

از زمان عزل محمد مرسی رئیس‌جمهور منتسب به جماعت اخوان‌المسلمین در سال ۲۰۱۳، دولت مصر سرکوب رهبران و اعضای این گروه را تشدید و تا کنون شمار زیادی از آنها را زندانی کرده است.

منبع: نامه نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا