خبر های جدید

اتحادیه جهانی علمای مسلمان عملیات تروریستی منچستر را محکوم کرد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان عملیات تروریستی منچستر را محکوم کرد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان عملیات تروریستی منچستر انگلستان را محکوم کرد و این اقدام را مغایر با تمام ادیان و شرائع آسمانی دانست و تأکید کرد که چنین اعمالی یقینا به زیان اسلام و مسلمانان تمام می‌شود.

انفجارهای روز گذشته که در منچستر دومین شهر بزرگ انگلستان رخ داد، ۲۲ کشته و بیش از ۵۹ زخمی بر جای گذاشت. شیخ قره داغی با اشاره به ثابت اتحادیه در محکومیت این گونه علمیات تروریستی که مردم بی‌گناه را نشانه می‌رود، مخالفت خود را با اشکال تروریسم و خشونت از جمله تروریسم رژیم‌های سرکوب‌گر و اشغالگر اعلام کرد.

شیخ قره داغی هم‌چنین تأکید کرد: اسلام دین صلح و آشتی است و هیچ گاه با چنین اعمال جنایت‌آمیزی که مردم بی‌گناه را بدون تمایز میان نژاد یا دین هدف قرار می‌دهند سازگار نیست. وی افزود: اسلام چنین اعمالی را حرام می‌داند و خداوند متعال در این باره فرموده است:

“مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا” [مائده:۳۲].

هرکس کسی را جز به قصاص قتل، یا به جزای فساد در روی زمین، بکشد مانند این است که همه مردم را کشته باشد، و هرکس کسی را زنده بدارد مانند این است که همه مردم را زنده داشته باشد.

منبع: سایت اتحادیه جهانی علمای مسلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا