حركات و احزاب

دلیل انتخاب حزب آزادی و عدالت

حزب آزادی و عدالتچرا حزب « آزادی و عدالت » بر گزیدم؟

  • زیرا این حزب نوپیدای نیست تا نیازمند شناخت اصول و مواقف آن بوده و محتاج شناخت گذشته افراد آن و آزمودن عزم، استواری و دیدگاه آنها باشیم؛ بلکه این حزب امتداد حرکت اخوان المسلمین است که مردم آن را می شناسند و تاریخ طولانی آن را در مبارزه ملی می دانند و آگاه اند که افراد آن با چه سختی و مشکلاتی، زندگی را سپری کرده اند.
  •  
  • چون این حزب ادامه اندیشه اسلامی، میانه، زنده و معتدلی می باشد که افکار آن از شرق و غرب وارد نشده، به تشدد و غلو منحرف نگردیده، هیچ روزی به خشونت و به استفاده نیرو در تغییر پناه نبرده و عزلت و گوشه گیری را نپذیرفتند. از منکرات سیاسی چشم پوشی نکرده و جهاد و مبارزه سیاسی ضد ظلم و استبداد را فروگذاشت ننموده و از بیان قضایای امت اسلامی در اقصی نقاط جهان خاموش نشدند.
  •  
  • این جریان برای تطبیق اندیشه فراگیر اسلامی تلاش می کند، از مدت بیش از هشتاد سال می شود که تجدید امت و بازگشت عزت و مجد مسلمانان را از خلال فهم صحیح و فراگیر اسلامی هدف خویش قرار داده و اسلام را اندیشه شاملی می داند که تمام مظاهر زندگی ( عقیده، عبادت، اخلاق، رفتار، دین،‌ برنامه، سرزمین ، امت، دعوت، تربیت، فرد ، خانواده، جامعه، مؤسسات ، فرهنگ، قانون، سیاست، اقتصاد، حکومت، دولت، جهاد و مقاومت برای آزادی سرزمن های اسلامی) را تنظیم می کند. این گونه این اندیشه آغاز شد ونسل بعد از نسل بدون تغییر و دگرگونی ادامه خواهد داشت.
  •  
  • این ادامه فداکاری و قربانی است که صدها شهید تقدیم کرده و هزاران زندانی در زندان های طاغوتیان عمر سپری کرده اند و انواع محرومیت از آزادی، مصادره اموال، خلع وظیفه و هجرت را تحمل نموده اند.
  • این حزب امتداد حرکتی است که هیچگاه به منهج ( کار قیصر را به قیصر واگذار کن) و سیاست ( فرمانروایی را به فرمانروا بسپار) باور نکرده و بر سکوت ورضایت در مقابل فساد و استبداد قرار نگرفته و باور ندارد که جای دین فقط مسجد است و نقش مسجد را به اقامه نماز و ارایه درس های علمی محصور نکرده و هیچ وقت دین را در خدمت حاکم قرار نداده بلکه باورمند است که اولین اصلاح، اصلاح حکومت است و اگر مردم از بیان حق و افشای فساد سکوت نمایند، کشتی جامعه غرق می گردد.
  •  
  • ما در حزب ( آزادی و عدالت) از عقیده ثابت خود ( اسلام راه حل است) عقب نشینی نمی کنیم و باورداریم که تطبیق آموزه های راستین اسلام، یگانه راه ترقی و خیزش سرزمین هاست. تنها شعار نمی دهیم بلکه برای رفع مشکلات دولت و جامعه وارد میدان عمل می شویم و مرجعیت شریعت اسلامی که به آن حرص داریم ما را از لغزش و گمراهی در اجتهادات حفظ می کند. لذا اجتهاد می کنیم، گاهی به صواب رسیده  وگاهی دچارخطا می گردیم؛ اما از چارچوب ثوابت شریعت غرای محمدی تجاورز نمی نماییم.
  • ما در حزب ( آزادی وعدالت ) باور داریم که محاسبه عقاید و عبادات مردم نزد خداست و در آخرت صورت می گیرد نه در دنیا و مردم در مورد عقاید و عبادات شان آزاد اند و بدون فشار و دخالت کسی می توانند خداوند را عبادت کنند. از همین جهت مشکل و حساسیتی با همشهری های قبطی خویش نداریم. و درین زمینه مشکلی را به وجود نیاوردیم، بلکه خواهان مشراکت همیشگی برای و حدت ملت هستیم؛ لذا درین قضایا و حل اینگونه مشکلات از دیگران تواناتریم و می توانیم وطن را از بحران ها نجات داده و اعتمادی که ملت برای ما منظور کردند، بدون افراط و تفریط نگهداریم.
  • ما در حزب ( آزادی و عدالت) از هر دانشمند و متخصصی در هر علم و هنری بهره گرفته و از دانش و تجربه اش استفاده می کنیم و تنها به مرجعیت های سیاسی، تنظیمی، علمی و فقهی خویش بسنده نمی کنیم گرچه به اجتهادات شان در چارچوب حرکت جهانی اسلامی می بالیم که برای اصلاح امت تلاش فروانی نموده اند.
  • چون این حزب جدیدی در میدان فعالیت سیاسی و پارلمانی نیست بلکه تجربه و اهلیت فعالیت سیاسی را در دوران اختناق تمرین نموده است که به او این اهلیت را می دهد تا مسؤولیت را بهتراز گذشته انجام دهد.
  • ما در حزب ( آزادی و عدالت ) معتقدیم که این مرحله از عمر وطن ما، نیازمند وحدت ملی است که از قطب گرایی سیاسی و طائفی دور بوده و ازبحران سازی در وطن و تعطیل مسیر انقلاب بپرهیزد. ما از همه فرزانگان از هر گرایشی مدد می جوییم؛ چون در موارد اتفاقی باهم همکاری کرده و در موارد اختلافی یکدیگر را معذور می دانیم.

 

به خاطر این اسباب گفته شده حزب ( آزادی و عدالت ) را برگزیدم و ایمان کامل دارم که این اسباب، مسؤولیت های بزرگی را به دوش اخوان المسلمین می گذارد تا برای وطن و امت خویش ادا کنند و این دوره تاریخی خویش را به صورت درست به پیش ببرند.

این ها شعار محض نیست بلکه امتحان حقیقی است که از خداوند جل جلاله می خواهیم که اخوان المسلمین را درین امتحان کامیاب گرداند.

{‏ ثُمَّ جَعَلْنَاکُمْ خَلاَئِفَ فِی الأَرْضِ مِن بَعْدِهِم لِنَنظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ ‏} یونس ۱۴. ‏سپس به دنبال آنان شما را در زمین جانشینان ( ایشان و سرنشینان زمین ) کرده‌ایم تا بنگریم شما چگونه عمل می‌کنید .‏{عَسَى رَبُّکُمْ أَن یُهْلِکَ عَدُوَّکُمْ وَیَسْتَخْلِفَکُمْ فِی الأَرْضِ فَیَنظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ ‏}اعراف ۱۲۹. ‏ امید است که پروردگارتان دشمنتان را هلاک سازد و شما را در زمین جایگزین ( او ) گرداند تا ببیند چگونه عمل می‌کنید .  ( آیا راه صلاح یا فساد در پیش می‌گیرید . دادگری یا ستم می‌ورزید . شکر نعمت به جای می‌آورید یا کفران نعمت می‌کنید ) .‏

نوشته:‌ دکتور محمد بلتاجی / ترجمه: عبدالخالق احسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا