خبر های جدید

واکنش وزارت خارجه قطر به کشتار مخالفان کودتا.

وزارت امور خارجه قطر با اشاره به تشدید سرکوب عناصر اخوان‌المسلمین مصر گفت این گروه یک جنبش سیاسی مردمی به شمار می‌رود و دوحه نگران افزایش قربانیان سرکوب در مصر است.
به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه قطر درپی درگیری های دیروز طرفداران گروه اخوان المسلمین مصر و محمد مرسی رئیس جمهوری معزول این کشور که دستکم ۱۷ کشته و دهها زخمی برجای گذاشت، بیانیه ای صادر کرد.
وزارت خارجه قطر در این بیانیه “نگرانی خود را از افزایش قربانیان سرکوب تظاهرات و کشته شدن شمار زیادی در سراسر مصر” ابراز داشت و تاکید کرد: گفت وگو بین همه جریان های سیاسی تنها راه حل بحران سیاسی در این کشور عربی است.
در این بیانیه که در خبرگزاری قطر منتشر شد، آمده است: آنچه در مصر گذشت و می گذرد پشت سرهم ثابت می کند که گزینه مقابله و برخورد امنیتی به ثبات منجر نمی شود.
این بیانیه در اشاره به گروه اخوان المسلمین مصر که مسئولان مصری اخیرا آن را یک گروه تروریستی خواندند، آورده است: تصمیم به توصیف جنبش های سیاسی مردمی به سازمانهای تروریستی و تظاهرات به اقدام تروریستی نه تنها هیچ سودی در متوقف کردن تظاهرات مسالمت آمیز نداشت بلکه فقط مقدمه ای برای سیاست تشدید تیراندازی به تظاهرات کنندگان برای قتل آنها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا