خبر های جدید

تجاوز‌ جنسی نظامیان میانمار به زنان و دختران آراکان

تجاوز‌ جنسی نظامیان میانمار به زنان و دختران آراکان

روزنامه گاردین لندن اعلام کرد بیش از ۵۰ درصد زنانی که در ایالت آراکان توسط بودیست‌های افراطی و نظامیان میانمار مورد تجاوز قرار گرفته اند افراد زیر ۱۸ سال هستند.

روزنامه بریتانیایی «گاردین» طی گزارشی اعلام کرد: بیش از ۵۰ درصد از زنان مسلمانی که در ایالت آراکان میانمار توسط بودیست‌های افراطی و نظامیان میانمار مورد خشونت و تجاوز قرار گرفه اتند افراد زیر سن ۱۸ هستند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است:

« مسئولان پزشکی در اردوگاه های آوارگان آراکان در کاکس بازار بنگلادش گفته اند زنانی که از طرف ارتش میانمار آزار جنسی دیدند را درمان می کنیم».

دکتر آیرلین پفیل از اعضای سازمان پزشکان بدون مرز در اردوگاه کاکس بازار اظهار داشته است:

«بیش از پنجاه درصد زنانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند کودکان هستند. چند کودک ۱۰ ساله و یکی هم زیر سن ۱۰ سال به این اردوگاه مراجعه کرده و درمان شده اند».

تعداد زیاد از زنان هم به مراکز درمانی مراجعت نکرده اند. بزرگترین دلیل علایم تجاوز، لباس این زنان است. پس از گذشت هفته ها هنوز این لباس ها روی بدن این آوارگان وجود دارد.

یکی از زنان که مورد تجاوز قرار گرفته که نخواست نام ذکر شود گفته است:

«نیروهای میانمار زنان و دختران را در یک جا جمع و به زیباترین آنها تجاوز می کردند. اکثر از زنان و دختران که ازار جنسی دیدند ۱۲ الی ۱۳ سال دارند».

یکی از زنان آراکانی در این اردوگاه ها تصریح کرده است:

«نظامیان میانمار پدر و برادرم را کشتند و به خواهر ۱۴ ساله ام تجاوز کردند. نیروهای این کشور زنان را از مردان جدا می کردند و زنان را با خود به جنگل برده و مورد تجاوز قرار می دادند. خواهرم را درحال مرگ و زندگی در جنگل پیدا کردم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا