خبر های جدید

بیش از ۲۵ هزار نفر از مسلمانان میانمار طی یک سال کشته شدند

بیش از ۲۵ هزار نفر از مسلمانان میانمار طی یک سال کشته شدند

آژانس توسعه بین‌المللی انتاریو در کانادا طی گزارشی اعلام کرد: از ماه آگوست سال گذشته تاکنون بیش از ۲۴ هزار مسلمان آراکان در اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای ارتش میانمار جان خود را از دست دادند.

در این گزارش که با مشارکت سازمان‌ها و پژوهشگران استرالیایی، بنگلادشی، کانادایی، نروژی و فیلیپینی تهیه شده همچنین آمده است:

بیش از ۴۰ هزار مسلمان آراکان به ضرب گلوله زخمی شدند. حدود ۱۱۴ هزار نفر مورد شتم و آزاد قرار گرفتند و بیش از ۳۱ هزار تن دیگر نیز در داخل آتش انداخته شدند. ۱۱۵ هزار منزل مسلمانان روهینگیایی به آتش کشیده شد. ۱۱۳ هزار منزل دیگر نیز در حملات نیروهای میانمار آسیب دیدند.

براساس گزارش مذکور، حسینه بگوم، یکی از شاهدان حملات نظامیان میانمار به روستای مسلمان‌نشین «تولاتولی» گفته است:

«نظامیان میانمار اینجا را به آتش کشیدند. آنها افراد در حال فرار را در حاشیه یک رودخانه محاصره و به سوی‌شان شلیک کردند. دست‌کم ۵۰ تا ۶۰ نفر به ضرب گلوله کشته شدند.

برخی روستاییان نیز با پریدن به داخل رودخانه از دست نظامیان میانمار نجات یافتند. آنها نوزاد ۴ ماهه‌ام را نیز همراه با اجساد بقیه قربانیان این قتل‌عام به آتش کشیدند».

بنا به اعلام سازمان پزشکان بدون مرز در بازه زمانی از ۲۵ آگوست تا ۲۴ سپتامبر سال گذشته ۹۴۰۰ مسلمان آراکان کشته شدند.

سازمان ملل متحد شمار مسلمانان روهینگیا که پس از ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ با گریختن از آراکان به بنگلادش پناه بردند را بیش از ۷۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

سازمان های حقوق بشر بین‌المللی با انتشار تصاویر ماهواره‌ای ثابت کردند که صدها روستای مسلمان‌نشین در آراکان در حملات سربازان ارتش میانمار کاملا ویران شدند.

سازمان ملل متحد و سازمان های حقوق بشر بین‌المللی اقدامات خشونت‌آمیز علیه مسلمانان آراکان را «پاکسازی قومی» یا «نسل‌کشی» عنوان می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا