خبر های جدید

رهبر اخوان المسلمین به بیمارستان منتقل شد

رهبر اخوان المسلمین به بیمارستان منتقل شد

رهبر اخوان المسلمین از محل حبسش به یک بیمارستان دولتی در غرب قاهره منتقل شد. یک منبع حقوقی در هیئت دفاع از  اعضای اخوان المسلمین مصر که در زندان به سر می برند گفت: محمد بدیع رهبر این جماعت دوشنبه از محل حبسش در جنوب قاهره به یک بیمارستان دولتی در غرب این شهر منتقل شده است.

سید نصر گفت: محمد بدیع که با حکم اعدام و حبس مواجه است دوشنبه برای انجام یک عملیات جراحی فوری زندان “العقرب” به بیمارستان القصر العینی منتقل شده است. وی افزود: احتمال می رود بدیع چند روزی در این بیمارستان دولتی بستری شود و سپس به بیمارستان زندان بازگردد.

محمد بدیع ۷۲ ساله در آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی به اتهام ارتکاب خشونت بعد از حوادث مشهور متفرق کردن تحصن میدان رابعه العدویه که دهها تن از اعضای اخوان المسلمین در آن روز به دست نیروهای امنیتی مصر به خاک و خون کشیده شدند، دستگیر کشد.

محمد بدیع هشتمین رهبر اخوان المسلمین، در سال ۲۰۱۰ بعد از مهدی عاکف رهبر سابق این جماعت که وی نیز به همین اتهامات در زندان به سر می برد، به این سمت منصوب شد. در پایان دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی، دولت مصر اخوان المسلمین را یک گروه تروریستی و همه فعالیتهای آن را ممنوع اعلام کرد.

از زمان عزل مرسی از قدرت در سال ۲۰۱۳ میلادی، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم ۱۴۰۰ تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از ۱۵ هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند. تاکنون صدها نفر از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.

سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا