خبر های جدید

گاردین: سکوت جهان در برابر نسل‌کشی میانمار زنگ خطر مهمی در تاریخ بشر است

گاردین: سکوت جهان در برابر نسل‌کشی میانمار زنگ خطر مهمی در تاریخ بشر است

گاردین در نوشتاری به سکوت جهانیان در برابر نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار پرداخته و آن را هشداری جدی برای وجدان بشریت نامیده است.

پس از نسل‌کشی بیش از یک میلیون نفر از مردم رواندا در سال ۱۹۹۴، جهان به خود قول داد نگذارد دیگر چنین اتفاقی در جهان رخ دهد. اما تنها پس از چند سال از آن واقعه دهشتناک، یک نسل‌کشی دیگر- در مقیاس کوچکتر- در حال رخ دادن در میانمار است.

همه نهادهای درگیر و سازمان ملل از مدتها پیش اعلام کرده‌اند که ارتش میانمار علیه قوم روهینگیا مرتکب جنایت و نسل‌کشی شده اما هیچیک از قدرت‌های بزرگ تاکنون برای جلوگیری از این رخداد و یا محکومیت میانمار در مجامع جهانی و یا حتی برقراری نوعی از رژیم تحریم‌ها علیه این کشور اقدام خاصی انجام نداده است.

در مورد مسلمانان میانمار فعلاً هرگونه حرکت جهانی برای تعقیب عاملان نسل‌کشی با مخالفت آمریکا، چین، روسیه  و هند روبرو شده است.

گاردین در پایان هشدار داده این اتفاقات در حقیقت زنگ خطری برای آینده است؛ هنوز در جهان، کشورها و یا اقوامی وجود دارند که سودای نسل‌کشی دیگران را در سر می‌پرورانند؛ بی‌عملی و سکوت جهان در برابر نسل‌کشی مسلمانان میانمار، کسان دیگری را به ارتکاب چنین جنایاتی تحریک خواهد کرد

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا