زن خانوادهمطالب جدیدمهارتهای زندگی

چرا زن ها زیاد حرف می زنند؟!

چرا زن ها زیاد حرف می زنند؟!

نویسنده : دکتر جان گری / مترجم: شیرین یزدانی / ویراستار: فرناز حسینی

دوقسمت مغز یعنی منطقه ی بروکا که در لب جلویی مغز است و منطقه ی رینکه که در لب میانی مغز است مربوط به مهارت های زبانی ما هستند. این مناطق در مغز زنان بزرگترند و به همین دلیل است که آنها مهارت های زبانی خوبی دارند. شش یا هفت قسمت مغز زنان در مهارت های زبانی و گفتاری آنها دخالت دارند، در حالی که منطقه ی زبانی مردان فقط در نیمکره ی چپ آنها قرارگرفته است. از آنجا که در مغز مردان فقط قسمت محدودی به مهارت های گفتاری اختصاص یافته است، آنها نمی توانند به راحتی در مورد تجارب خودشان حرف بزنند. بنابراین آنها به انجام چنین کاری، نیازی نمی بینند.

وقتی مردی مشغول حل مشکلی است، قسمت زبانی مغز او تحریک می شود. عده ایی از مردان در اوایل ازدواج شان زیاد حرف می زنند. هدف آنها این است که خودشان را به همسرشان بهتر بشناسانند. به مرور زمان ،آنها کمتر حرف می زنند چون سعی می کنند بیشتر به حل مشکلاتشان فکرکنند و خودشان را به همسرشان بشناسانند. بعد از ابن که مشکل مردها حل شد، آنها نمی توانند به راحتی در مورد آن حرف بزنند، چون منطقه ی مربوط به مهارت های زبانی مغز آنها دیگر فعال نیست. قسمت شنوایی مغز آنها نیز وقتی مشغول حل مشکلی هستند، فعال تر است.

 مغز زنان به گونه ای است که آنها می توانند با دیگران حرف بزنند و احساساتشان را بیان کنند. مغز آنها در مقایسه با مغز مردان، درگیر فعالیت بیشتری است و دائم در حال درک مسائل مختلف و عکس العمل نشان دادن نسبت به آنها است. وقتی زنی حرف می زند، قسمت های زیادی از مغز اوفعالیت می کنند. اما مردها نمی توانند به این راحتی حین حرف زدن، احساسات شان را نیز بیان کنند و به مسائل مختلف فکر کنند. این تفاوت ها باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در زندگی مشترک زن و شوهرهای بسیاری می شود. اگر آنها به این تفاوت ها آگاهی داشته باشند،دیگر وقتی مرد درون غارش است و همسرش در مورد کارهای روزمره اش از او می پرسد، ولی او چیزی برای گفتن ندارد، همسرش از دست او ناراحت و عصبانی نخواهد شد. یک مرد می تواند با تمرین، شنونده ی خوبی برای همسرش باشد. این کار او یکی از مهمترین راه هایی است که یک مرد به وسیله ی آن می تواند استرس و فشارهای زندگی را از همسرش دور کند. توجه داشته باشید که شاید زن از شنیدن صحبت های همسرش خوشحال شود، ولی برای این که او به آرامش برسد، ابتدا خودش باید حرف بزند و احساس کند که شوهرش به حرف های او گوش می کند. در این صورت از استرس های او کم خواهد شد. وقتی مردی شنونده ی خوبی برای حرف های همسرش کی شود و همسرش قدر این کار او را می داند. مرد نیز راحت تر می تواند با همسرش حرف بزند.

———————————

نام کتاب: چرا زن و شوهرها اختلاف دارند / مولف: دکتر جان گری / مترجم: شیرین یزدانی / ویراستار: فرناز حسینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا