خبر های جدید

پیام تبریک شخصیت های جهان اسلام به اردوغان

پیام تبریک شخصیت های جهان اسلام به اردوغان

شخصیت ها و چهره های جهان اسلام طی پیام ها و بیانیه هایی جداگانه پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ترکیه را به وی تبریک گفتند.

پیام تبریک اتحادیه جهانی علمای مسلمان به اردوغان

یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با انتشار پیامی در تویئتر پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه را به وی تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

«پیروزی مردم ترکیه در دموکراسی را به همه آنها تبریک می گوییم. برای موفقیت اردوغان و حزب عدالت و توسعه در مسائل مربوط به ترکیه و جهان اسلام دعا می کنیم».

پیام تبریک دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان به اردوغان

دکتر علی محی‌الدین قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در پیامی موفقیت مردم ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و پیروزی رجب طیب اردوغان و حزب متبوعش را تبریک گفت. وی با بیان اینکه پیروزی ترکیه پیروزی امت است، اظهار داشت: امیدواریم ترکیه باز هم بیشتر در زمینه های علم و معرفت، عدالت گستری و تمدن پیشرفت کند.

محمد ولید حکمت ناظر کل اخوان المسلمین سوریه نیز در توییتر خود پیروزی اردوغان را پیروزی مردم ترکیه، آزادی، عدالت و دموکراسی دانست و گفت: این موفقیت همچنین به معنی حمایت از مردم سوریه در مبارزه با دیکتاتوری و فساد است.

پیام تبریک حزب النهضه تونس به اردوغان

حزب النهضه تونس با انتشار بیانیه‌ای، پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه را به وی تبریک گفت. در این بیانیه آمده است: “حزب النهضه تونس موفقیت در این انتخابات که اصالت دموکراتیک مردم ترکیه را منعکس می کند را به مردم این کشور و تمامی طرف‌های سیاسی تبریک گفته و آرزو می کند که برادری و همکاری میان دو کشور تقویت شود”.

پیام تبریک اندیشمندان و سیاستمداران موریتانی به اردوغان

جمعی از سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و روشنفکران موریتانیایی پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را به وی تبریک گفتند.

حسن ولید محمد، رهبر مخالفان دولت موریتانی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: “امیدواریم این موفقیت مردم ترکیه سرمشق دیگر ملت‌های مسلمان باشد و دیکتاتوری، فساد، عقب‌ماندگی، جهل و قحطی پایان یابد”.

محمد المختار الشنقیطی، اندیشمند مشهور نیز در فیسبوک خود گفته است: “ترک‌ها به عرب‌ها یاد دادند که رسیدن به موفقیت نه از آرزو و تبلی تئوریک و علمی، بلکه از راه‌های دموکراتیک و توسعه پایدار ممکن می‌شود”.

احمد ولید ودیعه، محفوظ ابراهیم و عایشه سید احمد نیز از دیگر روزنامه‌نگاران و سیاستمداران موریتانی هستند که پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ترکیه را به وی تبریک گفته‌اند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا