خبر های جدید

تنها پایتخت بدون مسجد اروپا + عکس

تنها پایتخت بدون مسجد اروپا + تصاویر

باوجود وعده‌های متعدد مقامات یونان برای ساخت مسجدی در پایتخت این کشور و درنظر گرفتن فضای ساخت این مسجد، مسلمانان ساکن آتن هنوز هم در پایتخت بدون مسجد اروپا زندگی می‌کنند.

به گزارش سه نسل، در مراسم اقامه نماز عید فطر مسلمانان آتن در فضایی به اقامه نماز عید پرداختند که مقامات این کشور برای آنها تعیین و مجوز برگزاری نماز این عید را ارائه کرده بودند.

 

 

دولت آتن تا کنون چندین بار طرحهایی را برای ساخت مسجد و قبرستانی برای مسلمانان این شهر ۵ میلیون نفری فراهم کرده است اما هیچکدام از این طرحها عملی نشده است.

 

 

یونان یکی از درگاه های اصلی مهاجرت به اتحادیه اروپا محسوب می شود و جامعه مسلمان آن که رشد چشمگیری داشته اند هنوز یک مسجد رسمی در اختیار ندارند و نماز خود را عموما در نمازخانه ها اقامه می کنند.

 

 

مسلمانان آتن برای برگزاری نمازهای جماعت در اعیاد و مناسبتهای ویژه از مراکز فرهنگی، سالنهای اجتماعات و حتی فضاهای اجاره ای اطراف شهر استفاده می کنند.

 

 

جمعیت مسلمانان آتن حدود ۱ میلیون نفر است؛ اما تنها مساجد این کشور، در منطقه شمال غربی در نزدیکی مرکز ترکیه قرار دارد، که مسلمانان بسیاری در آن ساکن هستند.

 

 

در حقیقت از زمان استقلال یونان از امپراطوری عثمانی که حدود ۲۰۰ سال پیش صورت گرفته تا کنون بانگ اذان هیچ مسجدی در پایتخت این کشور بلند نشده است.

 

 

فقدان مکان نیایشی برای مسلمانان موجبات شرمزدگی برای آتنی‌ها را فراهم کرده است و در اختیار داشتن یک مسجد مناسب برای آنها به یک رؤیا تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا