خبر های جدید

الازهر به پخش سریال مختارنامه اعتراض کرد

الازهر به پخش سریال مختارنامه اعتراض کرد

 علمای الازهر مصر به پخش مجموعه تلویزیونی مختارنامه در ایران به دلیل اهانت به صحابه پیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم از جمله عبدالله بن زبیر رضی الله عنه اعتراص کردند .

تقریب  :علمای الازهر مصر به پخش مجموعه تلویزیونی مختارنامه در ایران به دلیل اهانت به صحابه پپیامبر اسلام صلی الله علیه و سلم از جمله عبدالله بن زبیر رضی الله عنه اعتراص کردند .

 محمد رفاعه الطهطاوی سخنگوی رسمی الازهر  در گفتگو با الشرق الاوسط گفت با اهانت به صحابه رسول الله و همسرانش مخالف است .وی از کمیته تقریب بین مذاهب در ایران خواست برای جلوگیری از ایجاد فتنه مذهبی فوری اقدام نماید .

محمد رافت عثمان عضو مجمع پژوهشهای اسلامی الازهر هم با تاکید بر لزوم احترام به صحابه رسول الله گفت :یکی از احکام ثابت در اسلام حرمت اهانت به هر انسانی است چه حاضر و چه غائب چه زنده و چه مرده که این حکم نشات گرفته از قران کریم و سنت شریف است .عثمان گفت :همیشه باید صحابه رسول الله را واسطه میان خود و رسول بدانیم.

شیخ محمود عاشور معاون اسبق الازهر شریف و عضو پژوهشهای اسلامی الازهر هم گفت مجمع پژوهشهای اسلامی بالاترین هیات فقهی الازهر شریف قبلا اعلام کرد با به تصویر کشیدن چهره انبیا و ده تن از بشارت دهندگان بهشت و صحابی در هر فیلم و نمایشی مخالف است وی افزود مجمع بر حرمت نشان دادن چهره این شخصیتها تاکید کرد زیرا نشان دادن چهره صحابه بحث برانگیز می شود.

برگرفته از اهل سنت شمال شرق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا