مطالب جدیدمهارتهای زندگی

همسر عزیزم لطفا، گذشته های تلخ را نبش قبر نکن

همسر عزیزم لطفا، گذشته های تلخ را نبش قبر نکن

نویسنده : ریچارد تمپلر / مترجم: مهرویه هاشمی نژاد

خانمی را می شناسم که بیست سال پیش، شوهر و فرزندانش او را ترک کردند. شوهرش با زن دیگری ارتباط پیدا کرد و بچه ها را نیز همراه خود برد. آن خانم هنوز شوهرش را نبخشیده و هنوز ناراحت است، این فکر مثل خوره تمام ذهن و جان او را می خورد. و اتفاقا، هنوز بر این باور است که یک قربانی بی گناه است.

چه کسی از این کینه و خصومت آزار می بیند؟

به طور قطع، مرد آزاری نمی بیند، چون اصلا دیگر با این زن رابطه ای ندارد، مگر در مورد بچه ها و در صورت لزوم. آن مرد با همسر دومش خوشبخت است و فرزندان این خانم هم حالا بزرگ  شده اند.

پس تنها شخصی که رنج می کشد و آزار می بیند خود این زن است. او بدبخت و تنهاست، چون هنوز پس از گذشت این سال ها نتوانسته است، مسائل ازدواج اولش را فراموش کند و به همین دلیل هم نتوانسته است رابطه ای بهتر برای خود جستجو کند. همچنین، این زن فرزندانش را نیز آزار می دهد.

بسیاری از همسران با وجود گذشت چندین سال از جدایی شان هنوز درگیر هستند،در حالی که اغلب آنهایی که من می شناسم و صاحب فرزند هستند سعی می کنند پس از این اتفاق با یکدیگر رفتار دوستانه داشته باشند، ولو جدایی آن ها در خلوت خود این حس دوستی را نداشته باشند. اما سعی می کنند پس از جدایی در ظاهر حالتهای دوستانه ای داشته باشند.

بدین ترتیب مادام که فرزندان این زوج ها به سن ازدواج می رسند، می توانند پدر و مادر خود را در مراسم ازدواجشان حاضر ببینند، بدون این که نگران عواقب آن باشند و به طور قطع، چنین اتفاقی برای فرزندان این زن نخواهد افتاد. در حقیقت، آن ها اصلا نمی توانند جلوی مادرشان درباره ی پدر خود صحبت کنند. شما باید برای خود و دیگران به زندگی ادامه دهید، حتی به خاطر دوستانتان که ماهها به درد دل های شما گوش می کنند، اما انتظار ندارند این ماجرا سالها طول کشد.

تمام این خاطرات و تلخی ها  به این علت است که به ماجراهای قدیمی چسپیده اید. شما فقط یکبار زندگی می کنید،پس به آن ادامه دهید. بیاموزید از خطاها درس عبرت بگیرید و به زندگی ادامه دهید.اگر تمام مدت، چنین احساسات منفی را به خود راه دهید و به سبب رفتاری که با شما شده برای خودتان تاسف بخورید، در نهایت، به فردی منفی نگر ویک قربانی تبدیل خواهید شد؛ در حالی که این کاری نیست که ما، انجام می دهیم.

بنابراین باید به تدریج زخم های خود را التیام بخشیم، سپس خود را جمع وجور کنیم و لذت بردن دوباره از زندگی را به خود گوشزد کنیم. من اهمیتی نمی دهم همسرتان چه بر سر شما آورده و شما تا چه حدی او را مقصر می دانید و همیشه رفتار درستی داشته اید؛ همه ی این ها مربوط به گذشته هاست و به ما ربطی ندارد.

 ما به آینده نگاه می کنیم و می خواهیم یک زندگی عالی داشته باشم تا خود و اطرافیانمان را شاد کنیم و برای مرور گذشته های غیر ضروری فرصتی نداریم.(( بیاموزید از خطاهای گذشته عبرت بگیرید و آن ها را فراموش کنید.))

—————–

منبع: ۱۰۰ قانون عشق /مولف: ریچارد تمپلر / مترجم: مهرویه هاشمی نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا