خبر های جدید

آخرین تحولات در یمن

آخرین تحولات در یمن

 

فراخوان برای برگزاری تظاهرات گسترده پس از نماز جمعه امروز، تماس تلفنی دیکتاتور با پادشاه بحرین و درگیری شدید مسلحانه صبح امروز در شهر "تعز " و تهدید جانشین دیکتاتور یمن به استعفا از جدیدترین تحولات یمن است.

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره "، صبح امروز، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای طرفدار "علی عبدالله صالح " و نیروهای مسلح حامی انقلاب در شهر "تعز " روی داد و هنوز صدای شلیک خمپاره و توپ‌های توپ‌خانه‌ای و گلوله‌ها تانک شنیده می‌شود.

خبرنگار الجزیره در این باره‌ گفت: تعداد زیادی از نیروهای مسلح دو طرف در محوطه کاخ ریاست‌جمهوری و میدان "الحریه " یعنی جایی که جوانان تعز انقلاب خود را با تحصن در آن آغاز کردند، جمع شده‌اند.

 

* فراخوان تظاهرات گسترده پس از نماز جمعه امروز در تعز

 

بر اساس این گزارش، هدف از این درگیری‌‌های ترساندن شهروندان و ممانعت از خروج آنها برای برپایی تظاهرات گسترده‌ای است که قرار است امروز پس از ادای نماز جمعه در میدان "الحریه " آغاز شود.

 

* تظاهرات گسترده دیروز در تعز

 

جوانان انقلابی تعز، عصر دیروز نیز با برپایی یک تظاهرات گسترده اعلام کردند که با تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ناکام گذاشتن انقلاب مخالفند.

انقلابیون تعز دیروز همچنین خواستار تشکیل شورای انتقالی بدون حضور عناصر و ایادی دیکتاتور شدند و در نهایت نیز این راهپیمایی به میدان "الحریه " جایی که جوانان انقلابی خیمه‌های اعتصاب و تحصن خود را برپا کرده‌اند ختم شد و شرکت‌کنندگان در تظاهرات، برغم بحرانی بودن اوضاع امنیتی در این شهر طی چند هفته گذشته، اعلام کردند که تا تحقق مطالباتشان در این میدان باقی خواهند ماند.

 

* جانشین دیکتاتور به استعفاء تهدید کرد

 

جوانان انقلابی یمن اعلام کردند که "عبدربه منصور هادی " اعلام کرده است که اگر برخی طرف‌ها همچنان او را تحت فشار و تنگنا قرار دهند، استعفاء خواهد داد. وی بدون اشاره به هویت این طرف‌ها گفت که در صورت ادامه وضعیت موجود، طی یک نشست خبری علنی این طرف‌ها را معرفی و پایتخت را به مقصد عدن ترک خواهد کرد.

 

* جانشین صالح از جوانان انقلابی مهلت دو هفته‌ای خواست

 

از سوی دیگر جوانان انقلابی یمن از "معاون رئیس‌جمهور یمن می‌خواهند که هرچه سریع‌تر موضع خود درباره شورای انتقالی موقت ریاست‌جمهوری که بزودی اعلام موجودیت خواهد کرد، تبیین کند و به هادی نیز پیشنهاد داده‌اند که یکی از اعضای آن باشد و به آن بپیوندد.

در بیانیه جوانان انقلابی آمده است که هادی برای پیوستن به شورای انتقالی اعلام آمادگی و تاکید کرده است که می‌خواهد تغییرات عمیقی در کشور ایجاد کند و پس از ساماندهی اوضاع امنیتی و اقتصادی کشور طی حداکثر دو هفته آتی، صفحه جدیدی برای یمن در مرحله کنونی باز کند.

جوانان انقلابی بر ضرورت تشکیل سریع شورای انتقالی ریاست‌جمهوری تاکید دارند تا از این راه احتمال بازگشت "علی عبدالله صالح " دیکتاتور یمن به کشور را که برای درمان اکنون در عربستان به سر می‌برد، از بین ببرند.

 

* توصیه الاحمر به هادی

 

از سوی دیگر "حمید الاحمر " دبیرکل کمیته گفت‌وگوی ملی یمن از هادی خواست تا قدرت را در راستای مراعات احساسات ملت انقلابی یمن تحویل دهد.

وی افزود که برخی طرفها بدنبال سیطره بر حکومت هستند به همین دلیل نیز سعودی‌ها، آمریکایی‌ها و تمام طرف‌هایی که مواضع اشتباهی در قبال ملت یمن دارند باید از این کار دست بردارند.

 

* صالح: از قدرت کنار نمی‌روم

 

برغم انتشار اخبار ضد و نقیض درباره وضعیت سلامتی عبدالله صالح، گفته می‌شود که او با پادشاه بحرین یک تماس تلفنی برقرار و تاکید کرده است که کشورش را از بحران جاری می‌رهاند ضمن این که قصد ندارد از قدرت کناره‌گیری کند.

وی مدعی شده که یمن می‌تواند از بحران جاری رهایی یابد و در نهایت نیز مصلحت ملی عالی ملت یمن تحقق خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا