خبر های جدید

سازمان ملل مسئول آوارگی فلسطینیان

سازمان ملل مسئول آوارگی فلسطینیان

 

دایره امور آوارگان جنبش مقاومت اسلامی "حماس" امروز دوشنبه طی بیانیه ای مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی "آوارگان" اعلام کرد که مسئولیت مستقیم ظلم و ستم علیه ملت فلسطین و آوارگی فلسطینیان متوجه سازمان ملل متحد است.

 

دایره امور آوارگان حماس در این بیانیه خود که نسخه ای از آن در اختیار مرکز اطلاع رسانی فلسطین قرار گرفت، خاطر نشان کرد که سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه تقسیم فلسطین و به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان "کشور" مبتنی بر ظلم و تجاوز و سکوت در قبال این ظلم و ستم طی ۶۳ سال گذشته، مسئول این درد و رنج ملت فلسطین به شمار می رود.

 

در ادامه این بیانیه آمده است که سازمان ملل کمک های کافی برای تامین نیازهای آوارگان فلسطینی ارائه نداده است، بلکه به رغم تشدید درد و رنج و افزایش شمار آنها، به صورت عمدی اقدام به کاهش حجم خدمت رسانی خود به این افراد کرده است.

 

جنبش حماس همچنین اعلام کرده است که برخی کشورهای جهان نیز در افزایش درد و رنج ملت فلسطین نقش داشته اند و به اشکال مختلف به تحمیل محاصره علیه ساکنان باریکه غزه کمک کرده و مانع از رسیدن کمک های بشر دوستانه و لوازم پزشکی و بهداشتی به آنها شده اند.

 

دایره امور آوارگان حماس در این بیانیه از دولت لبنان خواست که هر چه زودتر برای کاهش مشکلات آوارگان فلسطینی و فراهم کردن فرصت کار و ساخت و ساز و اقامت و سفر برای آنها تدبیری اندیشیده و آوارگان نهر البارد را به این اردوگاه بازگرداند.

 

حماس در پایان این بیانیه از جامعه جهانی خواسته است که به تلاش های خود برای مطرح شدن مجدد مساله حق بازگشت و پرداخت غرامت به آوارگان فلسطینی در مجامع بین المللی تلاش کرده و اقدامات خود را تنها به سالروز "فاجعه" و "اشغال قدس" محدود نکند، بلکه فشار بیشتری در این زمینه و به منظور احقاق حقوق فلسطینیان اعمال کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا