خبر های جدید

فلج شدن صنعت گردشگری مصر

فلج شدن صنعت گردشگری مصر

 کشورهای اروپایی این بار مقصدهای شناخته شده گردشگری مصر را ناامن اعلام کردند.
صنعت گردشگری مصر که تقریبا با حوادث دو سال گذشته نیمه جان شده ، هنوزهم هزینه‌های سنگین‌تری را بابت ناآرامی‌های سیاسی وفضای تنش آلود داخلی می پردازد.
آلمان،هلند،ایتالیا،فرانسه،بلژیک و سوییس با انتشار هشداردوباره به گردشگرانی که قصد سفر به منطقه سینا دارند ،آنان را حتی از سفر به منطقه کاملا توریستی و شناخته شده و محبوب اروپاییان یعنی شرم الشیخ منع کردند.
به گزارش اهرام، این هشدارها پس از بروز حادثه بمب گذاری دراتوبوس حامل گردشگران در اقامتگاه “تابا “رخ داد که سبب مرگ سه گردشگر کره جنوبی در ۱۷ فوریه گذشته شد و به عنوان نخستین حمله مستقیم به گردشگران  پس از  انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ نام گرفت.
این درحالی است که آلمان دومین بازار بزرگ گردشگری مصر پس از روسیه است و با این هشدار مصر همچنان از بخش بزرگ گردشگران خود محروم می‌ماند. بعد از این هشدار موسسه گردشگری Tui Travel به عنوان بزرگترین آژانس تورگردانی اروپا دست به برگرداندن صدها گردشگر آلمانی به خانه‌هایشان زده است. درحالی که وزارت خارجه بریتانیا نیز دست به اقدام مشابهی زده ونسبت به سفر به شرم الشیخ مصر هشدار داده است.
این درحالی است که وزیر گردشگری مصر اعلام کرده است درها به روی تمامی نمایندگان امنیتی کشورهای مختلف باز است تا خود از نزدیک وضعیت امینتی را در تمام مناطق گردشگری مصر بررسی کنند. مقامات مصر از آثار درازمدت این هشدارها بر اقتصاد مصر بشدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا