خبر های جدید

تظاهرات مخالفان دولت السیسی در اعتراض به اوضاع نابسامان معیشتی

تظاهرات مخالفان دولت السیسی در اعتراض به اوضاع نابسامان معیشتی

مخالفان دولت «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع معیشتی در چندین استان این کشور تظاهرات کردند. مخالفان دولت مصر روز گذشته در اعتراض به گرانی و پیشنهاد السیسی برای تجدید نظر در حوادث پور سعید که در فوریه ۲۰۱۲ در شمال شرق مصر رخ داد، تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی کناره گیری السیسی از قدرت را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات های معارضان در شهرها و روستاهای ۱۱ استان از جمله در الجیزه، اسکندریه، البحیره، الشرقیه، المنوفیه؛ الدقهلیه، دمیاط، کفر الشیخ، الفیوم، بنی سویف و المنیا برگزار شد.

ائتلاف ملی برای حمایت از مشروعیت و مخالفت با کودتا که حامی محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب مصر پس از سرنگونی رژیم مبارک است در بیانیه‌ای مردم را به برگزاری تظاهرات روز جمعه تحت عنوان «قاتل باید سرنگون شود و گرانی از بین برود» فراخوانده بود.

در استان الجیزه تظاهرات‌کنندگان شعارهایی علیه دولت سر دادند و در اسکندریه نیز تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پرچم‌های مصر شعارهایی سر دادند و گرانی و اوضاع نابسامان معیشتی و تجاوزات امنیتی را محکوم کردند.

معترضان در امتداد جاده ساحلی شهر کفر الدوار در استان البحیره نیز زنجیره انسانی تشکیل دادند و کناره‌گیری السیسی از قدرت را خواستار شدند.

در الدقهلیه و دیگر استان‌ها نیز تظاهرات‌های مشابهی برگزار شد و گذشته از آن در استان پورسعید واقع در شمال شرق مصر تماشاچیان باشگاه المصری تظاهرات اعتراض‌آمیزی مقابل مسجد مریم در اعتراض به پیشنهاد السیسی برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب جهت تجدیدنظر در پرونده حوادث «کشتار پورسعید» که طی آن ۷۲ نفر از تماشاچیان باشگاه الاهلی کشته شدند(سال ۲۰۱۲) برگزار کردند.

تظاهرات‌کنندگان این تصمیم السیسی را به ضرر خانواده‌های قربانیان دانستند و شعارهایی علیه پلیس و ارتش سر دادند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا