خبر های جدید

شرکت اخوان المسلمین مصر در انتخابات با شعار “اسلام راه حل است”

هم اندیشی:جماعت اخوان المسلمین مصر حاضر به دست کشیدن از شعار خود یعنی "اسلام راه حل است" در انتخابات آینده پارلمانی نیست زیرا این شعار را دعوت به اجرای برنامه ای سیاسی برخاسته از اصول شریعت اسلام می داند که در ماده دوم قانون اساسی مصر به آن تصریح شده است.به گزارش هم اندیشی؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الاهرام مصر،‌ مهندس سعد الحسینی عضو دفتر ارشاد اخوان المسلمین گفت : شعار "اسلام راه حل است" نماد برابری و آزادی عقیده و آزادی عبادت است که شریعت اسلامی بر آن تصریح دارد.

این شعار را می توان در چهار کلمه "آزادی، عدالت، توسعه،‌ راهبری" خلاصه کرد.

الحسینی در گفتگو با الاهرام افزود، آنچه بین اخوان المسلمین و کمیسیون عالی انتخابات مصر داوری می کند قانون است زیرا اخوان المسلمین به قانون احترام می گذارد و از آن دست نخواهد کشید.

اخوان المسلمین صدها حکم قانونی در اختیار دارد که درست بودن شعار این گروه را تایید می کند بنابراین نیازی به مراجعه به دادگاه برای اثبات این مسئله ندارد.

به گفته الحسینی، اگر احزاب عضو ائتلاف دموکراتیک برای مصر که حزب آزادی و عدالت وابسته به اخوان المسلمین هم جزو آن است در خصوص شعار دیگری برای انتخابات به توافق برسند هیچ اشکالی ندارد و هر نامزدی در اخوان المسلمین می تواند شعار "اسلام راه حل است" را به عنوان شعار فرعی در کنار شعار کلی که ائتلاف دموکراتیک انتخاب می کند مطرح کند.

وی خاطرنشان کرد اخوان المسلمین به دنبال دستیابی به توافق و وحدت است نه تفرقه.

این عضو دفتر ارشاد اخوان المسلمین همچنین گفت، بدنه رژیم سابق مصر همچنان موجود است و از حمایت برخی رسانه ها و بخشی از لیبرالها و لائیکهایی برخوردار است که به فکر منافع ملی نیستند و مردم را به سوی تفرقه پیش می برند و آنها را به مسائل فرعی مانند شعار اخوان المسلمین سرگرم می کنند. الحسینی همچنین گفت : عضویت در حزب آزادی و عدالت هیچ ارتباطی با عضویت در اخوان المسلمین ندارد. حق عضویت در حزب آزادی و عدالت فقط بیست لیره مصری است در حالی که عضو اخوان المسلمین بین پنج تا هفت درصد درآمد خود را به عنوان حق عضویت پرداخت می کند.

الحسینی همچنین درباره تلاشها برای به تعویق انداختن انتخابات پارلمانی مصر هشدار داد و تاکید کرد اخوان المسلمین اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا