خبر های جدید

خانواده “مرسی” خواستار رسیدگی از سوی سازمان ملل شدند

 پس از ۴ سال ممنوعیت ملاقات:
خانواده “مرسی” خواستار رسیدگی از سوی سازمان ملل شدند

خانواده رئیس جمهور سابق مصر به دلیل ممنوعیت ملاقات محمد مرسی طی ۴ سال اخیر خواستار رسیدگی از سوی سازمان ملل شدند. خانواده محمد مرسی، نخستین رئیس جمهور منتخب مردم مصر که پس از وقوع کودتای نظامی علیه حکومتش در زندان به سر می‌برد، طی بیانیه‌ای خواستار رسیدگی سازمان ملل متحد به موارد نقض حقوق بشر در پرونده وی شدند.

در این بیانیه آمده است که طی ۴ سال اخیر به خانواده مرسی اجازه داده نشده که با وی دیدار کنند، حال آن که دیدار با او حق آنان بوده و مزیتی محسوب نمی شود و همچنین ممانعت از ملاقات، به کودتای نظامی مشروعیت نمی‌بخشد.

همچنین طی این بیانیه خاطر نشان شده که از وقوع کودتا تاکنون برای بار اول و آخر، مرسی را در تاریخ ۷ نوامبر سال ۲۰۱۳ در زندان “برج العرب” ملاقات کرده‌اند و مقامات مصری در نوبت اخیر و روز قبل از صدور این بیانیه نیز از دیدار با وی ممانعت کرده‌اند.

طی این بیانیه مقامات مصر مسئول سلامتی مرسی دانسته شده‌اند.

محمد مرسی پس از کودتا در جای مخفی نگه داشته می‌شد و با گذشت ۴ ماه مکان وی مشخص شد.

محمد مرسی در پرونده‌های «وادی النطرون» به اعدام محکوم شده بود اما این حکم در ۱۵ نوامبر گذشته لغو شد. در پرونده «جاسوسی بزرگ» او به ۲۵ سال زندان محکوم شده بود و در ۲۲ همان ماه این محکومیت نیز لغو شد و تنها در پرونده «حوادث کاخ اتحادیه» به ۲۰ سال زندان محکوم شده است. مرسی همچنین به اتهام «جاسوسی برای قطر» به ۴۰ سال زندان محکوم شده اما این حکم هنوز نهایی نشده است. او در رابطه با پرونده «توهین به قوه قضائیه» در حال محاکمه می‌ باشد.

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا