خبر های جدید

نمونه حجاب یک کانادایی توسط فیفا بررسی می شود

نمونه حجاب یک کانادایی توسط فیفا بررسی می شود

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) قرار است به زودی نمونه اولیه حجابی را بررسی کند که یک ایرانی کانادایی طراحی کرده است.

به گزارش جذاب نیوز به نقل از ایرنا، طرح ' الهام سید جواد' قرار است در کنار حجابی که یک طراح هلندی برای بازیکنان مسلمان زن ارایه کرده، بررسی شود.

'الهام سید جواد' مؤسس یک شرکت طراحی لباس در ایالت کبک کانادا می گوید، بعد از تغییر نظر فیفا، حتی یک بار هم برای ارایه طرح پیشنهادی خود به فیفا تردید نکرده است.

این طراح ۲۸ ساله اظهار داشت: یکی از مسوولان فیفا ۹ ساعت بعد از دریافت نامه ام، با من تماس گرفت.

این دومین بار است که او نوعی حجاب ورزشی را طراحی می کند. او در سال ۲۰۰۸ نیز حجابی را برای زنان ورزشکار در ورزش های رزمی طراحی کرده بود.

این لباس ها در شرکت او تولید و به سراسر دنیا فروخته شد و حتی پلیس فدرال استرالیا یکی از آنها را برای اولین نیروی زن مسلمان خود خریداری کرد.

در همین راستا دولت ایران نیز در حال بررسی یکی از لباس های طرح او برای استفاده زنان ورزشکار خود برای بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن است.

وی افزود: رسانه ها اغلب از حجاب به عنوان محدودیتی برای قدرت زنان نام می برند در حالیکه به نظر من حجاب نوعی آزادی برای زنان مسلمانی است که می خواهند ورزش کنند.

فیفا در سال ۲۰۰۷ حجاب بازیکنان را در راستای قانون منع استفاده از نمادهای مذهبی و شخصی در مسابقات ممنوع اعلام کرد ولی پس از اعتراض ها و درخواست های فدراسیون های مختلف در این ممنوعیت تجدیدنظر کرد و سرانجام ماه گذشته از موافقت اولیه خود با استفاده زنان از حجاب ورزشی خبر داد.

انتظار می رود تصمیم نهایی در تابستان امسال گرفته شود.

تصمیم فیفا برای لغو ممنوعیت حجاب در فوتبال به نفع فوتبال کبک نیز خواهد بود. فدراسیون فوتبال کبک ژوئن گذشته 'سارا بنکایران' داور ۱۵ ساله ای را به دلیل داشتن حجاب اخراج کرد و سپس با ادعا اینکه از قوانین بین المللی فیفا پیروی می کند، اخراج او را توجیه کرد.

منبع: جذاب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا